زاکانی مطرح کرد؛

گفت‌وگو با دولت و مجلس برای تبیین اهمیت جایگاه شهرداری‌های کلانشهرها

۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۱۴:۲۶:۳۷
کد خبر: ۱۲۸۵۰۴۰
گفت‌وگو با دولت و مجلس برای تبیین اهمیت جایگاه شهرداری‌های کلانشهرها
شهردار تهران گفت: اولین کار ما این است که برای تبیین اهمیت جایگاه و فعالیت شهرداری ها و تغییر نگاه دستگاه های مختلف به شهرداری با آنها گفت وگو و آگاهشان کنیم.

به گزارش برنا؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران با بیان اینکه در ابتدا جمعیت روستاها 70 و شهرها 30 درصد بود اما این معادله امروز معکوس شده و 70درصد جمعیت در شهرها ساکن هستند، اظهار کرد: حضور این جمعیت در شهرها به ویژه کلانشهرها بار بزرگی را بردوش مدیریت شهری گذاشته است.

زاکانی تصریح کرد: در خدمات‌رسانی، شهرداری ها با موانعی روبرو هستند یکی از این موانع نحوه تعاملات با سایر دستگاه ها است .

رئیس مجع کلانشهرهای کشور با اشاره به اینکه شهرداری ها از ابتدای تولد تا فوت افراد در تمامی حوزه ها مسئولیت دارند، خاطرنشان کرد: اگر شهرداری یک لحظه در انجام یک وظیفه بطور مثال رفت و روب غفلت کند شهردچار مشکل می شود، اما ممکن است بعضی از دستگاه های این دریافت را از اهمیت وظایف و مسئولیت های شهرداری ها نداشته باشند.

زاکانی تصریح کرد: لذا اولین کار ما این است که برای تبیین اهمیت جایگاه و فعالیت شهرداری ها و تغییر نگاه دستگاه های مختلف به شهرداری با آنها گفت وگو و آگاهشان کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا دو هفته قبل با حضور جناب ارجائی شهردار مشهد و سایر شهرداران کلانشهرها جلسه ای با معاون ریاست جمهور و همچنین بعد از آن جلسه ای با وزیر کشور داشتیم و برخی از موارد را مطرح کردیم، موضع آقایان که درابتدا چیزی دیگری بود انتهای جلسه تغییرکرد.

شهردارتهران با بیان اینکه تغییر نگاه دولت برای ما مهم است، با اشاره به همسویی دولت و مجلس در این دوره از مدیریت شهری اظهارکرد: با همکاری دولت می توانیم بسیاری از موانع را برداریم و یا با گرفتن برخی مجوزها موانعی از پیش راه شهرداری ها برداشته شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در این دوره مدیریت شهری اتحاد و همسویی دولت، دستگاه قضایی و مجلس نوعی فرصت هستند که باید با همفکری و هماهنگی از آن استفاده کنیم

رئیس مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با اشاره به اینکه دومین نکته ای که باید به آن توجه کنیم جلب مشارکت مردم است، گفت: شهرداری دستگاه خدمت گذاری است که در نگاه مردم مطابق خدماتی که ارائه می دهد ارج و منزلت ندارد، باید تلاش کنیم این نگاه را تغییر داده و مردم را به مشارکت در کارها تشویق کنیم.

زاکانی افزود: شهرداری ها ، شوراهای شهر و شوراهای استان باید فعال شوند و با گفت و گو با دولت و مجلس و سایر بخش ها حقایق را بازگو و نگاهشان به شهرداری ها را تغییر دهند.

وی با اشاره به اینکه در جلسه ای که با معاون اول رئیس جمهور برگزارشد، تعداد زیادی سرفصل و مصوبه ارائه دادیم که می تواند راهگشا باشد، در خصوص لایحه بودجه سال 1401 افزود : مجلس از جنسی است که اگر شهرداران با نمایندگان شهرهایشان در مجلس شفاف صحبت کنند می توانیم برای این تغییر نگاه در مجلس به نتیجه دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز