واکنش مدیرکل نظارت و کنترل فنی سازمان نقشه برداری کشور نسبت به اظهارات معاون شهردار تهران:

احتمال جابه جایی برج میلاد به علت عدم ارجاع قرارداد نظارت بر مانیتورینگ / از سخنان مقامات شهرداری تعجب می کنم

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۷:۴۵:۳۰
کد خبر: ۸۳۸۲۰۵
احتمال جابه جایی برج میلاد به علت عدم ارجاع قرارداد نظارت بر  مانیتورینگ /   از سخنان مقامات شهرداری تعجب می کنم
سید بهداد غضنفری نسبت به اظهارات معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران در خصوص عدم صلاحیت سازمان نقشه برداری کشور جهت نظارت بر پایش برج میلاد واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا؛ مدیرکل نظارت و کنترل فنی سازمان نقشه برداری کشور با اشاره به اظهارات عبدالرضا گلپایگانی؛ معاون شهردار تهران در خصوص این موضوع که پایش برج میلاد در حیطه وظایف سازمان نقشه برداری کشور نیست؛ عنوان کرد: جای تعجب است که معاون محترم شهردار تهران از عدم صلاحیت سازمان نقشه برداری کشور در تعیین فرونشست برج میلاد سخن گفته اند در حالیکه انتظار میرود ایشان مطلع باشند که مانیتورینگ فرونشست این برج میبایست توسط شرکتهای مهندسین مشاور نقشه برداری ذیصلاح انجام شود.

وی افزود: چنانچه ایشان توجه بیشتری به جایگاهی که قانونگذار برای سازمان نقشه برداری کشور درنظر داشتند، متوجه میشدند که صلاحیت این سازمان فراتر از صرفا اندازه گیری جابجایی احتمالی است زیرا نظارت و کنترل فنی روش و صحت انجام پروژه ها توسط شرکتهای ذیصلاح بر عهده این سازمان گذاشته شده است نه اجرای انها.

غضنفری افزود: شایسته است مسئولان محترم شهرداری تهران با اعلام چگونگی مانیتورینگ برج میلاد، مردم را از عدم وجود خطرات ناشی از فرونشست ان مطمئن و اسوده خاطر کنند.

مدیرکل نظارت و کنترل فنی سازمان نقشه برداری کشور عنوان کرد: این در حالیست که اظهارات حدود دو ماه قبل رئیس سازمان نقشه برداری کشور در خصوص برج میلاد در تایید یا رد فرونشست ان نبوده است بلکه ایشان عدم ارجاع قرارداد نظارت بر  مانیتورینگ جابجایی احتمالی این سازه را مطرح کرده اند.

غضنفری در تشریح قوانین اظهار کرد: بر اساس ماده ١١ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور نظارت بر کلیه فعالیت های نقشه برداری در بخش غیر نظامی بر عهده سازمان نقشه برداری کشور میباشد.

وی اضافه کرد: قراردادهای میکروژئودزی مربوط به تعیین میزان جابجایی سازه های عظیم مانند سدها و غیره از جمله فعالیتهایی است که توسط سازمان نقشه برداری کشور نظارت و کنترل میشود.

مدیرکل نظارت و کنترل فنی سازمان نقشه برداری کشور گفت: متاسفانه برخی از کارفرمایان بدون رعایت قانون مذکور اجرای پروژه های مورد پیمان خود با شرکتهای مجری را بدون نظارت و کنترل فنی این سازمان انجام میدهند و با کمال تاسف، سازمان نقشه برداری کشور بعد از اتمام برخی پروژه ها از اتمام بدون نظارت فنی انها مطلع میگردد.

وی در پایان تاکید کرد: لذا مسؤولیت عواقب اینگونه پروژه ها که بدون اطلاع و نظارت فنی سازمان انجام می شود به عهده کارفرمایان قانون گریز میباشد.

گفتنی است چندی پیش رئیس سازمان نقشه برداری از عدم قرار داد شهرداری تهران با شرکت های ذیصلاح برای پایش برج میلاد خبر داده بود که روز گذشته معاون شهردار تهران آن را بی اساس دانست

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز