دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر؛

کشف ۱۸۰ تن مواد مخدر در کشور

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۳:۴۴:۱۷
کد خبر: ۸۵۸۸۸۶
کشف  ۱۸۰ تن مواد مخدر در کشور
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف ۱۸۰ تن مواد مخدر از ابتدای سال‌جاری در کل کشور خبر داد و گفت: میانگین سن مصرف مواد مخدر در کشور ۲۴ سال و چند ماه است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ دکتر اسکندر مومنی گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد، تشکل‌های مردم نهاد نقش مهمی در کمک و همراهی دستگاه‌های مرتبط در حوزه‌های پیشگیری از اعتیاد، درمان و کاهش آسیب دارند و طبق آمار نیز ۲۰۰ تشکل در سطح استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر فعال هستند که ۴۵ مورد آن، در سطح شهر مشهد متمرکز هستند.

 

دبیرکل ستاد از افتتاح خانه تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد در مشهد خبر داد و گفت: این خانه صبح امروز با هدف استفاده از ظرفیت مردمی در امر پیشگیری و درمان اعتیاد راه‌اندازی شد.

 

مومنی به ساماندهی معتادان متجاهر در مشهد اشاره کرد و گفت: ایجاد ظرفیت جدید برای نگهداری این افراد در دستور کار است و اگر اردوگاه چناران و یک اردوگاه دیگر که در دست بررسی است، راه‌اندازی شوند، موضوع معتادان متجاهر در مشهد حل می‌شود.

 

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۸۰ تن مواد مخدر در کل کشور کشف شده است که نسبت به سال گذشته، ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد، همچنین کشف ماده مخدر «شیشه» نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

 

دبیرکل ستاد در ادامه؛ میانگین سن مصرف مواد مخدر را ۲۴ سال و چند ماه عنوان کرد و گفت: براساس آمارها دو میلیون و ۸۰۸ هزار مصرف‌کننده مواد مخدر در کل کشور داریم و درست است که این رقم رشدی نداشته و نسبت به دیگر کشورها کمتر است اما این رقم هم برای ما زیاد است و نشان می‌دهد که باید تمهیدات وی‍ژه‌ای برای ساماندهی آنان پیش‌بینی شود.

 

مومنی تاکید کرد: در حوزه پیشگیری از اعتیاد باید تلاش کنیم معتاد جدیدی اضافه نشود و در این میان نهادهای فرهنگ‌ساز همچون آموزش و پرورش نقش مهمی دارند.

 

وی در پایان گفت: کشت مواد مخدر در داخل کشور ممنوع است و تاکنون نیز  بسیار اندک اتفاق افتاده است و هر وقت خبر یا گزارشی در این خصوص برسد، بلافاصله نیروهای مقابله اقدام و آن را امحا می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز