فرهنگ سازی تفکیک زباله ها وظیفه ای همگانی

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۱۰:۵۷:۳۴
کد خبر: ۸۶۰۳۲۹
فرهنگ سازی تفکیک زباله ها وظیفه ای همگانی
اساسی ترین راه های کاهش معضلات پسماند تفکیک از مبدا ، تغییر نگرش ها از خدماتی به اقتصادی وفرهنگ سازی در کاهش تولید و جلب مشارکت عمومی است.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در جلسهفرهنگ سازی تفکیک زباله ها وظیفه ای همگانی کارگروه مدیریت پسماند استان یکی از اساسی ترین راههای کاهش معضلات زیست محیطی در استان را آموزش،فرهنگ سازی و جلب مشارکت عمومی و سازمانهای مردم نهاد در حوزه محیط زیست دانست.

جعفری نژاد افزود: توجه به مدیریت صحیح پسماند واستفاده از روشهای علمی و نوین دراین زمینه یکی از امور زیربنایی برای توسعه هر منطقه است.

وی با اشاره به وظایف شهرداری در خصوص جمع آوری و ساماندهی نخاله های ساختمانی و زباله ها در استان افزود:شهرداری ها باید نسبت به تعیین محلی مناسب برای ساماندهی و انتقال زباله های شهری و نخاله های ساختمانی با تایید محیط زیست اقدام کند.

جعفری نژاد به جمع آوری زباله های روستایی بامدیریت دهیاران در روستاهای شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: هدایت صحیح وبرنامه ریزی برای بازیافت زباله ها نیازمند طرح جامعی است که با تدوین طرح مدیریت پسماند شهرستان عملی خواهد شد.

وی به لزوم مشارکت آموزش و پرورش درطرح حفاظت و پاکسازی محیط زیست اشاره کردو گفت: آموزش و پرورش  با مدیریت مدارس و آموزش دانش آموزان و اولیا مربیان در زمینه بسته بندی درست و تفکیک زباله و انتقال آن در ساعت مقرر از شبانه روز به سطل های زباله نصب شده در معابر شهر زمینه ساز این اقدام فرهنگی است.

جعفری نژاد با بیان اینکه با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع می‌توان مضرات پسماندها و زباله‌های عفونی را کاهش داد افزود:پیشرفت جوامع و ماشینی شدن زندگی‌های امروزی نقش بسیار مهمی در افزایش زباله‌های شهری و صنعتی دارد که دفع بهداشتی آن باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد..

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز