همزمان با آغاز فصل تابستان؛

«دوشنبه های سالمندی» در مناطق و محلات تهران کلید خورد

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۱۳:۳۷:۱۳
کد خبر: ۸۶۹۰۷۴
ویژه برنامه افتتاحیه دوشنبه های سالمندی در راستای مشارکت اجتماعی و نشاط سالمندان برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ ویژه برنامه افتتاحیه دوشنبه های سالمندی با اجرای برنامه های متنوع و با حضور مدیر کل سلامت شهرداری تهران، مدیران ارشد منطقه ۸ و اعضای کانون‌های جهاندیدگان محلات این منطقه در بوستان فدک برگزار شد.

گفت و گو در شهر با محوریت سالمندان، طب سالمندی، باشگاه خنده، بازی های نشاط سالمندی، غربالگری دیابت، ورزش سالمندان، خدمت رسانی تشکل های غیردولتی فعال در حوزه سالمندی، اجرای گروه کر سالمندان، شاهنامه خوانی، خاطره گویی، تقدیر از سالمندان نمونه و قرعه کشی از جمله برنامه‌هایی بود که در این مراسم اجرا شد.

قرار است برنامه دوشنبه‌های سالمندی هر هفته در محلات مختلف مناطق ۲۲ گانه تهران در قالب جشنواره شادستان و با محوریت سالمندان برگزار شود.

بهره گیری از مشارکت اجتماعی سالمندان به عنوان شهروندان ارشد، سبب ارتقای بهداشت روانی آنان می شود؛ ضمن اینکه این مشارکت راهکاری مستدل برای استفاده از توانایی فکری این قشر از جامعه در سازندگی محیط زندگی آنان است. از مهمترین اقدامات برای افزایش مشارکت اجتماعی، کمک به تشکیل گروه‌های خودیار حمایتی و توسعه جوامع خاص سالمندان است.

بیشتر بخوانید:

خروج خانه های خیابان کرمان از طرح/ آرامستان ارامنه منطقه ۱۴ به محیطی گردشگری تبدیل می‌شود

با اجرای طرح فاضلاب زیر تهران خالی می‌شود

لزوم ایجاد تصفیه خانه های محلی در تهران

آب تزریق می کنیم و نمی گذاریم فرونشست اتفاق بیفتد

شهر را به کارگاه ساختمانی تبدیل نکنیم/ لزوم تدبیر در رابطه با طرح فاضلاب

در همین راستا طرح دوشنبه های سالمندی با اختصاص یک روز در هفته به سالمندان شهر، بستری برای حضور بهتر آنها در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری خواهد بود که هدف کلی آن ارتقای نشاط و مشارکت اجتماعی سالمندان در جامعه است.

ویژه برنامه دورهمی سالمندان برنامه‌ای است که در قالب طرح دوشنبه های سالمندی در طول تابستان برگزار خواهد شد. بر این اساس هر یک از شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه تهران، در یکی از دوشنبه های فصل تابستان نسبت به اجرای برنامه دورهمی سالمندان در یکی از بوستان های منطقه (از ساعت ۱۷ الی ۲۱) اقدام خواهند کرد که شامل برنامه هایی نظیر برپایی میز خدمت سلامت، گفت و گو در شهر، اجرای بازی های نشاط سالمندی، برپایی میز عضوگیری کانون سالمندان، اجرای تئاترهای تعاملی و ظرفیت هایی برای استفاده از ظرفیت های هنری و تخصصی اعضای کانون‌های سالمندان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز