نوروزنامه ۹۹/ هشدارهای یک استاد سرشناس محیط زیست؛

مصرف ۲۰ لیتر آب در هر بار شستشوی دست/ کاهش مصرف آب آموزش داده شود/ محیط زیست به عقب رانده شد

۱۳۹۹/۰۱/۱۲ - ۲۳:۵۴:۱۳
کد خبر: ۹۸۲۷۳۶
مصرف ۲۰ لیتر آب در هر بار شستشوی دست/ کاهش مصرف آب آموزش داده شود/ محیط زیست به عقب رانده شد
استاد سرشناس محیط زیست به تشریح فرصت ها و تهدیدهای کرونا در حوزه محیط محیط زیست پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اسماعیل کهرم، استاد سرشناس محیط زیست، در رابطه با تهدیدها و فرصت‌های کرونا گفت: کرونا هم می‌تواند موقعیت باشد و هم می‌تواند به تهدید تبدیل شود و تبدیل موقعیت‌ها بستگی به مدیریت دارد.

او رابطه با تهدیدهای کرونا خاطرنشان کرد: این روزها مصرف آب افزایش پیدا کرده، به دلیل اینکه افراد در هنگام شستشوی دست، شیر آب را باز می‌گذارند در حالیکه باید همه این موارد آموزش داده شود.

این فعال محیط زیست با اشاره به مصرف بیش از حد آب در روزهای کرونایی خاطرنشان کرد: حدود 20 لیتر آب در هر بار شستشوی دست مصرف می‌شود البته تصور می‌کنم این مقدار بیشتر از ۲۰ لیتر است که همه این موارد باید آموزش داده شود.

کهرم با اشاره به اینکه در شرایط حاضر کارشناسان محیط زیست و بهداشت باید آموزش‌های لازم را به مردم بدهند گفت: محیط زیست همیشه مورد غفلت واقع شده و در بحران‌های اینچنینی به صورت ظاهری ناپدید می‌شود محیط زیست در کشورهای در حال توسعه مسئله درجه سوم و چهارم بوده اما این اولویت در کشورهای صنعتی متفاوت است.

این استاد حوزه محیط زیست با بیان اینکه در حال حاضر کسی به محیط زیست فکر نمی‌کند، گفت: سازمان محیط زیست هم به بحث محیط زیست کاری ندارد در این حالت هر بحرانی که پیش بیاید بحران‌های قبل فراموش می‌شود و مسئله محیط زیست در کشور جهان سوم اولویت ندارد از این رو سبب شده حتی به عقب رانده شود.

به گفته کهرم وقتی جان انسان‌ها در خطر باشد کسی فکر درخت و آب نیست.

کهرم اضافه کرد: در حال حاضر محیط زیست به عقب رانده شده، گرچه معتقدم نظافت فردی اهمیت زیادی دارد و باید به معاشرات توجه کنیم ولی محیط زیست نیز باید در نظر گرفته شود.

این استاد سرشناس محیط زیست با اشاره به فرصت‌هایی که کرونا در اختیار محیط زیست قرار داده است، گفت: در این شرایط فکر می‌کنم کسی به دنبال ساخت و ساز نباشد و از بین رفتن جنگل‌ها و مراتع به نسبت به گذشته کمتر است. همچنین شکار تقریبا متوقف شده و مردم ایران در چهار دیواری خود را محصور کرده و ضرر کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز