آیا واقعا خطر درمان سرطان از ویروس کرونا کمتر است؟

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۴۶۵
آیا واقعا خطر درمان سرطان از ویروس کرونا کمتر است؟
به تاخیر افتادن درمان بیماری سرطان در همه گیری کرونا، خطرناک‌تر از خود کروناست.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ رضا فاطمی، فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد بزرگسالان اظهار کرد: افراد در صورت داشتن علائمی مشکوک به سرطان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید به پزشک مراجعه کنند و یا در صورت امکان به صورت آنلاین ویزیت شوند. در صورت تشخیص سرطان، تأخیر در روند درمان جایز نیست، زیرا خطر بیماری سرطان از ابتلای به ویروس کرونا کمتر نیست.

او افزود: با شیوع کرونا ویروس در جامعه برخی افراد مراحل تشخیص و ادامه روند درمان را به تعویق می‌اندازند. بی تردید این موضوع می‌تواند باعث بحران‌هایی جدی در آینده شود.

فاطمی ادامه داد: عدم مراجعه دیرهنگام به پزشک یکی از دلایل سخت‌تر شدن روند درمان سرطان و در عین حال، افزایش هزینه‌های این بیماری است. به تاخیر افتادن درمان بیماری در همه گیری کرونا خطرناک‌تر از خود کروناست، چرا که در درمان سرطان مستقیما زمان نقش اصلی و اساسی دارد.

او گفت: بیماران سرطانی و افرادی که مشکوک به سرطان هستند به هیچ بهانه‌ای نباید برنامه تشخیص و روند درمان خود را به تعویق بیندازند. زمان در تشخیص سرطان‌های نوع حاد و سرطان‌هایی که تنها با یک جراحی درمان می‌شوند، عامل بسیار مهمی است. هر چه مرحله و سطح بیماری سرطان در زمان تشخیص پایین‌تر باشد، امیدواری به درمان بیشتر می‌شود، برای مثال درمان در استیج‌های پایین سرطانی مانند گوارش انجام آزمایشات و درمان‌های دوره‌ای می‌تواند کمک کننده باشد.

فاطمی بیان کرد: افراد در صورت داشتن علائمی مشکوک به سرطان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به پزشک مربوطه مراجعه کنند و یا در صورت امکان به صورت آنلاین ویزیت شوند؛ در صورت تشخیص سرطان، تأخیر در روند درمان جایز نیست، زیرا خطر بیماری سرطان از ابتلای ویروس کرونا کمتر نیست.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز