مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی:

مشارکت های اجتماعی جوانان در سال ۹۷ رشد خوبی داشته است / ۴ خانه جوان در استان مرکزی فعال است

۱۳۹۸/۰۲/۰۳ - ۱۰:۴۹:۲۲
کد خبر: ۸۳۷۳۴۵
مشارکت های اجتماعی جوانان در سال ۹۷ رشد خوبی داشته است / ۴ خانه جوان در استان مرکزی فعال است
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی گفت: در سال گذشته 9559 فقره تسهیلات ازدواج به منظور تسهیل ازدواج جوانان به متقاضیان پرداخت شده است .

به گزارش برنا از اراک ،  عابد حقدادی در گفتگو با برنا ، به مناسبت هفته جوان، با بیان اینکه هر ١٠ جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی در سال ٩٧ برگزار شده است، افزود: در راستای رسیدگی به امور جوانان، در مجموع شهرستان های استان تعداد ٨٣ جلسه توسط فرمانداران و روسای ستادهای شهرستانی در سال گذشته برگزار شد .

وی اظهار کرد: خوشبختانه در سال ٩٧ مشارکت های اجتماعی جوانان با رشد خوبی همراه بود و در همین راستا، ١٩ سازمان مردم نهاد به مجموع این سازمان ها در استان اضافه شد. از آنجاکه در سند برنامه ششم توسعه، تأسیس تعداد ٧٠ سمن تا پایان سال ١ ۴ ٠٠ برای استان مرکزی پیش بینی شده است، ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا ١٠٠ سمن را به صورت فعال در استان مرکزی تأسیس کنیم و از این سقف مشخص شده هم پیشی بگیریم .

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی تصریح کرد: درابتدای فعالیت های دولت یازدهم تعداد ١١ سمن در استان مرکزی وجود داشت، که خوشبختانه تا کنون ٧ ۴ اعتبارنامه برای سمن های حوزه جوانان صادر شده است که از این تعداد، ۵ ٧ سمن به طور فعال فعالیت می کنند و ٢٠ سمن دیگر هم در دست ثبت و صدور اعتبارنامه هستند .

وی با اشاره به ٣٢ طرحی که از جانب سمن های حوزه جوانان استان در سال ٩٧ ارائه شده است، اضافه کرد: در سال گذشته ٢٣٠ سلسله کارگاه در حوزه ازدواج، مهارت های زندگی و تعالی خانواده برگزار شد و اتاق فکر جوانان هم با حضور فعال سمن ها به بهره برداری رسید. همچنین برگزاری دوره هایی در راستای افزایش سواد رسانه ای و مهارت های اجتماعی در محل خانه های جوان سطح استان، از دیگر اقدامات اداره ورزش و جوانان استان مرکزی در سال گذشته بودند .

حقدادی از وجود ۴ خانه جوان فعال در سطح استان مرکزی خبر داد و بیان کرد: خانه جوان اراک ظرفیت محدودی دارد و تراکم افراد و برنامه ها نمایانگر نیاز این مجموعه به فضایی بزرگتر و کیفی تر است. در سال گذشته ٢ خانه جوان در شهرستان های خنداب و ساوه راه اندازی شد که بر این اساس در برنامه های دهه فجر چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ١٠٠ برنامه متنوع در این خانه های جوان برگزار شد .

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی به وجود سند کاهش طلاق و الزامی بودن شرکت در دوره های پیش از ازدواج در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: در حوزه کانون زندگی پایدار و در راستای این سند، هم اکنون ٣ مرکز مشاوره در سراسر استان وجود دارد که دوره های پیش از ازدواج با همکاری سمن های حوزه جوانان برگزار می شود .

وی یکی از وظایف اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی را رصد و پایش ازدواج برشمرد و گفت: در این راستا ٩ هزار و ۵۵ ٩ فقره تسهیلات ازدواج به افراد متقاضی پرداخت شده است و طی جلساتی که با بانک های سطح استان داشته ایم، مقرر شده است که برای تسهیل ازدواج جوانان و پرداخت وام های ازدواج، همکاری های لازم انجام بگیرد .

حقدادی ماهیت وجود سمن ها را ایجاد نیاز گروهی و اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: ما امید داریم تا با همکاری های بیشتر مجموعه استان از مشارکت ها و فعالیت های اجتماعی جوانان در سال جاری، بتوانیم عملکرد این سمن ها را در کارگروه های مختلف استان تقویت کنیم و از آنجاکه یکی از وظایف مهم این سمن ها، نظارت و پایش فعالیت های دولت است، بتوانیم دولت را در دستیابی به اهداف خود، کاهش هزینه ها و بهبود شرایط خدمت رسانی به هموطنان یاری دهیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز