هنوز حدود ۳۰ درصد جمعیت کرمانشاه کارت ملی ندارند!

کارت های خام خارجی جای شان را به جنس ایرانی دادند! / برای دریافت کارت ملی هوشمند زودتر ثبت نام کنید

۱۳۹۸/۰۲/۱۰ - ۱۰:۳۹:۱۸
کد خبر: ۸۴۰۲۳۵
کارت های خام خارجی جای شان را به جنس ایرانی دادند! / برای دریافت کارت ملی هوشمند زودتر ثبت نام کنید
ثبت احوال کرمانشاه اعلام کرد: 270 هزار نفر از جمعیت بالای 15 سال استان هنوز درخواست نداده اند که از این افراد تقاضا داریم هرچه سریعتر برای دریافت کارت هوشمند ملی درخواست داده و ثبت نام کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، فرهاد میرزایی معاون فناوری ثبت احوال کرمانشاه گفت: نسبت به جمعیت یک میلیون و 600 هزار نفری بالای 15 سال استان، تاکنون یک میلیون و 330 هزار و 952 نفر درخواست کارت ملی هوشمند داده اند. از مجموع درخواست های داده شده نیز تا پایان سال گذشته برای یک میلیون و 164 هزار و 990 نفر کارت ملی هوشمند صادر شده است، به عبارتی هم اکنون حدود 73 درصد جمعیت استان صاحب کارت ملی هوشمند هستند.

میرزایی گفت: تا پیش از تحریم کارت های خام از خارج از کشور وارد می شد و با توجه به تحریم ها روند ورود این کارت ها با مشکل مواجه شد، لذا سراغ شرکت های ایرانی رفتیم و هم اکنون نمونه کارت های ایرانی در چند نقطه از شهر تهران بصورت پایلوت صادر شده و در حال استفاده است تا کیفیت و امنیت آن ارزیابی شود. به زودی با همه گیر شدن این کارت ها صدور کارت ملی هوشمند به سرعت برای افرادی که درخواست داده و در نوبت هستند، انجام می شود.

او ادامه داد: 270 هزار نفر از جمعیت بالای 15 سال استان هنوز درخواست نداده اند که از این افراد تقاضا داریم هرچه سریعتر برای دریافت کارت هوشمند ملی درخواست داده و ثبت نام کنند. تا صدور کارت ملی هوشمند برای جمعیت باقی مانده تا نیمه ابتدای امسال باید به پایان برسد.

 معاون فناوری ثبت احوال کرمانشاه گفت: با صدور کارت ملی هوشمند برای جمعیت بالای 15 سال، کار صدور کارت هوشمند همچنان استمرار خواهد داشت، زیرا افراد جدیدی وارد رده سنی 15 سال به بالا می شوند و از طرفی برخی نیازمند صدور کارت المثنی و یا اعمال تغییرات در کارت هستند.  چنانچه جمعیت باقی مانده نیز صاحب کارت ملی هوشمند شوند فاز اول کاربردی شدن کارت ها کلید می خورد، کما اینکه این اتفاق افتاده و هم اکنون بصورت پایلوت در برخی شعب بانک ملی این کارت ها جایگزین کارت اعتباری شده اند. در آینده نیز کارت های بسیاری از جمله گواهینامه، کارت های اعتباری و ... در این کارت تجمیع می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز