رییس مرکز مطالعات انرژی خبر داد:

احتمال تاخیر در اجلاس وزارتی اوپک پلاس/ نقشه راه ۲۰۲۱ ترسیم می‌شود

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۰۹:۰۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۹۴۵۹۶
احتمال تاخیر در اجلاس وزارتی اوپک پلاس/ نقشه راه ۲۰۲۱ ترسیم می‌شود
کمیته وزارتی نظارت بر بازار اوپک کمتر از ۳ دهه پیش شکل گرفت و هدف آن، رصد و نظارت بر میزان تولید اعضای اوپک بود. کمیته موظف بود تا تخطی احتمالی اعضا را به اجلاس وزرا، گزارش کند و راهکارهای لازم برای ترغیب اعضا به خویشتن داری را پیشنهاد دهد.

به گزارش برنا، قرار بود اجلاس کمیته وزارتی نظارت بر بازار اوپک پلاس در همین روزها برگزار شود. وضعیت بازار نفت به دلیل تحولاتی که درپی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روی داد، باز هم دچار نوسان قیمتی شد.

در عین حال بعد از خبر پیروزی بایدن، نفت به همراه سایر بازارهای مالی صعود کرد. پیش از این نیز نماینده سابق ایران در اوپک گفته بود که پیروزی بایدن و آمدن او به کاخ سفید تاثیر چندانی بر بازار نفت نخواهد داشت.

با این حال فریدون برکشلی، رییس مرکز مطالعات انرژی به تازگی از تاخیر این اجلاس خبر داده است. وی در توییتر خود نوشته است: «اجلاس کمیته وزارتی نظارت بر بازار اوپک پلاس، به احتمال زیاد به روز یکشنبه 29 نوامبر موکول و تنها در سطح وزرا برگزار خواهد شد. اجلاس احتمالا خواهد کوشید تا نقشه راهی برای سه ماهه اول 2021 برای اجلاس اوپک و اوپک پلاس در اول دسامبر ترسیم کند.»

به گزارش برنا، کمیته وزارتی نظارت بر بازار اوپک کمتر از ۳ دهه پیش شکل گرفت و هدف آن، رصد و نظارت بر میزان تولید اعضای اوپک بود. کمیته موظف بود تا تخطی احتمالی اعضا را به اجلاس وزرا، گزارش کند و راهکارهای لازم برای ترغیب اعضا به خویشتن داری را پیشنهاد دهد.

اوپک

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز