بورس امروز ۹ آذر ۹۹ / شاخص بورس کانال ۱.۴ میلیون واحدی را پس گرفت

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۲:۲۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۹۵۴۴۳
بورس امروز ۹ آذر ۹۹  /  شاخص بورس کانال ۱.۴ میلیون واحدی را پس گرفت
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (یکشنبه 9 آذرماه) با رشد 36 هزار و 427 واحدی به عدد یک میلیون و 427 هزار واحدی صعود کرد.

به گزارش برنا، پس از ترس بازار از اتفاقات سیاسی و شروع کم رمق معاملات در روزهای گذشته در ابتدای معاملات امروز شاهد روی خوش معامله گران به بازار بودیم و به دنبال رکود در بازارهای موازی امروز شاخص کل از مقاومت یک میلیون و 300 هزار واحدی عبور کرد.

همچنین با تزریق یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق تثبیت سرمایه، منجر به فعالیت صندوق در بازار و کمک به بازگشت روند صعودی به بازار بورس شد.

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز (یکشنبه 9 آذرماه) توانست رشدی 36 هزار و 427 واحدی را ثبت کند. این رشد موجب شد که شاخص کل بورس به عدد یک میلیون و 427 هزار واحدی صعود کند. همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن نیز امروز 9305 واحد رشد کرد و به رقم 410 هزار و835 واحد رسید.

در معاملات امروز شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 6093 واحدی به رقم 269 هزار و 022 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 35994 واحد رشد داشت و به سطح یک میلیون و 931 هزار واحد رسید.

ارزش بازار نیز به بیش از 5 میلیون و 588 هزار میلیارد تومان رسید.

همچنین شاخص بازار اول با 21885 واحد رشد به رقم یک میلیون و 73 هزار واحدی رسید و شاخص بازار دوم نیز، با رشد 91037 واحدی  به 2 میلیون و 887 هزار واحدی رسید.

نماد فارس، شستا،تاپیکو، وغدیر، خودرو، پارس و پارسان نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص گذاشتند. نمادهای شپنا، وتجارت، خودرو، شستا، فولاد، وبصادر و شتران از پر تراکنش های بازار بودند. 

همچنین به ترتیب نمادهای وتجارت، خودرو، شستا و شپنا  بیشترین ارزش معاملات را در بورس اوراق بهاداراز آن خود کردند.

در پایان معاملات فرابورس نیز شاخص کل بیش از 513 واحد افزایش یافته و به رقم 17 هزار و 836 واحد رسید و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 213 هزارمیلیارد تومان رسید. نمادهای وسپهر، تلیسه، بپیوند، زملارد، پیزد، وپویا و بگیلان از پر تراکنش های بازار بودند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز