در همایش طرح اقدام ملی مسکن صورت گرفت؛

رونمایی از تفاهم‌نامه ساخت طرح ملی مسکن با شبکه بازار تهاتر ایرانیان

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۴:۵۱:۰۵
کد خبر: ۹۶۶۲۲۲
رونمایی از تفاهم‌نامه ساخت طرح ملی مسکن با شبکه بازار تهاتر ایرانیان
به منظور تامین و تجهیز مصالح مورد نیاز برای ساخت و ساز پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در کشور تفاهمنامه‌ای با شبکه بازار تهاتر ایرانیان با حضور وزیر راه و شهرسازی منعقد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا علاء الدین ختایی مدیرعامل بازار تهاتر ایرانیان در همایش طرح اقدام ملی مسکن گفت: طرح اقدام ملی مسکن یک حرکت مهم در شرایط کنونی است که امید و انرژی را در جامعه بالا می برد و نشان می دهد در شرایط تحریم هم می شود کارهای بزرگی انجام داد.

وی افزود: از راهکارهای مهم مدیریت هزینه های تمام شده مسکن راه حل تهاتری است که بازار تهاتر ایرانیان در پی تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی این راه حل تهاتری اقدام می کند.

ختایی تاکید کرد: این روش امکان تامین مصالح ساختمانی و تجهیزات ساختمانی را با قیمت ارزان و بصورت اقساط فراهم می کند و می‌تواند هزینه ساخت را تا 25 درصد کاهش دهد.

مدیر عامل بازار تهاتر ایرانیان ادامه داد: برای اجرایی شدن این تفاهمنامه نیاز به همکاری ادارات راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام خواهیم داشت و کارخانجات و صنایع وابسته صنایع ساختمان را دعوت به حضور فعال و عرضه محصولات خود با شرایط بازار تهاتر ایرانیان می کنیم.

ختایی در حاشیه همایش طرح اقدام ملی مسکن در جمع خبرنگاران نیز گفت: تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی برای تأمین مصالح ساختمانی با شرایط اقساط امروز امضا شد، این تفاهم نامه در قالب ارزان سازی مصالح ساختمانی است.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه در مقیاس ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب اقساط ارزان قیمت در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد بر اساس این تفاهم نامه مصالح ساختمانی با تخفیف ۱۵ تا ۳۰ درصدی و به صورت استانی در اختیار مصرف کنندگان معرفی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرد.

مدیر عامل تهاتر ایرانیان افزود: با ارائه مصالح ارزان قیمت، قیمت مسکن در کشور کاهش می‌یابد و علاوه بر ان تولیدکنندگانی که تا امروز با نیمی از ظرفیت‌های خود فعالیت می‌کنند می‌توانند با تمام ظرفیت خود اقدام به تولید کنند و باعث افزایش اشتغال در کشور شوند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان، فروشندگان مصالح خواهند بود، بیان کرد: این مصالح به طرح‌های معرفی شده از سوی وزارت راه و شهرسازی ارائه می‌شود و مصالح به طور کامل از تولیدات داخلی تامین می‌شود.

کاهش ۲۵ درصدی قیمت طرح ملی مسکن با تامین تهاتری مصالح

وزیر راه و شهرسازی از کاهش ۲۵ درصدی قیمت تمام شده واحدهای طرح ملی مسکن با تامین مصالح ساختمانی به شیوه تهاتری خبر داد و گفت: ثبت نام طرح ملی مسکن پس از انتخابات مجلس آغاز می‌شود.

محمد اسلامی با تاکید بر اینکه هر فکر، ایده و اقدامی که به آن می‌پردازیم مردم را متاثر می‌کند، اظهار کرد: هر چه پرتلاش‌تر کار کنیم رضایت مردم بیشتر می‌شود و هر چقدر کاهلی کنیم مردم بیشتر متاثر می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در بخش مسکن خانه‌دار شدن مردم بر اساس قانون وظیفه دولت است، افزود: سیاست‌های ما باید از جنس تسهیل ‌کننده برای خانه‌دار کردن مردم باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تسهیل و تصویب خانه‌دار شدن مردم وظیفه ماست، تصریح کرد: وظیفه داریم از بیت‌المال و اراضی دولت محافظت کنیم اما این بدان معنا نیست که عرضه زمین برای تولید مسکن را تسهیل نکنیم، این جزو دیون هست و دین را باید ادا کنیم.

اسلامی با اعلام اینکه بعد از انتخابات مجلس شورای اسلامی مرحله دوم ثبت‌نام طرح ملی مسکن آغاز می‌شود گفت: در راستای طرح ملی خانه‌دار کردن مردم تعرفه سازمان مهندسی در برخی از شهرها باید به حداقل برسد.

وی در ادامه از امضای تفاهمنامه با بازار تهاتر ایرانیان خبر داد و گفت: با امضای این تفاهمنامه طی امروز مصالح ساختمانی با تخفیف در اختیار سازندگان طرح ملی مسکن قرار می‌گیرد. موضوعی که باعث می‌شود مردم راحت‌تر بتوانند با تخفیف 25 درصدی خانه‌دار شوند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از تکمیل واحدهای مسکن مهر تا پایان سال آینده بجز واحدهایی خبر داد و که دارای مشکلات حقوقی هستند.

محمود محمود زاده نیز در حاشیه همایش طرح اقدام ملی مسکن در جمع خبرنگاران درباره بازار تهاتر مصالح گفت: این بازار برای کاهش قیمت تمام شده مصالح ساختمانی است و بین ۱۵ تا ۳۰ درصد مصالح کمتر از قیمت روز بازار در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد و شرایط به این صورت است که بدون پرداخت پول به صورت اقساطی و سه ساله در اختیار مردم قرار می‌گیرد و شرکت‌های تامین کننده مصالح ساختمانی نیز سالانه ۵ درصد کارمزد دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش هزینه هایی، چون تخفیف عوارض پروانه و کاهش هزینه خدمات مهندسی، ۲۵ درصد هزینه ساخت برای متقاضیان کاهش پیدا می‌کند یعنی بطور کل در هر متر مربع متری ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان کاهش قیمت خواهیم داشت.

محمودزاده بیان کرد: در یک واحد ۱۰۰ متری متوسط ۲۵ میلیون تومان کاهش قیمت خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مسکن به تنهایی دلیل بر افزایش قیمت ندارد و بازار‌های موازی، چون ارز و سکه باعث تحول در این بازار خواهند داشت.

وی افزود: در مرحله اول در ۵۵۰ شهرثبت نام طرح اقدام ملی انجام شد که در مرحله بعد از پایش و جمع اوری اطلاعات اسامی شهر‌ها اعلام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز