نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی:

به آینده سازمان منطقه آزاد اروند خوشبین هستم/ امیدواریم شاهد تاسیس هشت منطقه آزاد جدید باشیم

۱۳۹۷/۱۱/۱۶ - ۱۵:۰۱:۵۵
کد خبر: ۸۰۹۱۴۶
به آینده سازمان منطقه آزاد اروند خوشبین هستم/ امیدواریم شاهد تاسیس هشت منطقه آزاد جدید باشیم
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به آینده سازمان منطقه آزاد اروند در توسعه و کمک به شهرهای آبادان و خرمشهر خوشبین هستیم.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، عامر کعبی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه (۱۶ بهمن ماه) در مراسم افتتاح سالن همایش ۲۰۰ نفری سازمان منطقه آزاد اروند که با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در اروند برگزار شد، با اشاره به شفافیت قانون مناطق آزاد، اظهار کرد: از پیگیری دبیر شورای عالی مناطق آزاد در خصوص الحاق اروندکنار و چوئبده تشکر می کنیم. امیدوارم شاهد تاسیس هشت منطقه آزاد جدید در کشور باشیم.

او با بیان اینکه حذف روادید اتباع خارجه سبب ایجاد اشتغال و توسعه صادرات در شهرهای آبادان و خرمشهر شد، گفت: با ورود اتباع خارجه حدود پانزده هزار فرصت شغلی مستیقم و غیر مستقیم در اروند ایجاد شد و بازار تشنه عراق فرصت خوبی برای تقویت اقتصاد منطقه بوجود آورد و اگر جهش یکباره ارز و اختلاف قیمت بین اروند و بصره اتفاق نمی افتاد، اکنون شاهد رونق بخش های مختلف اروند و توسعه گردشگری بودیم.

کعبی با بیان اینکه در اروند پروژه های عمرانی بسیاری به انجام رسیده و یا در دست تکمیل است گفت: سازمان منطقه آزاد اروند در مدت زمان کوتاهی توانسته کارهای خیلی بزرگی را انجام بدهد و منابع مالی زیادی را به شهرهای آبادان و خرمشهر تزریق کند.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه اروند دارای ظرفیت گردشگری بالایی است، افزود: در قانون برنامه ششم توسعه، موضوع توسعه سواحل اروند دیده شد و امیدواریم بتوانیم از بودجه ملی برای ساحل سازی اروند رود و بهمنشیر کمک بگیریم.

او با مثبت ارزیابی کردن ایجاد زیرساخت و حمایت های صورت گرفته در بخش آموزش و پرورش، گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز کارهای بزرگی انجام شده است و مدیران دانشکده علوم پزشکی آبادان این موضوع را تایید می کنند که اگر اهتمام سازمان منطقه آزاد اروند و هیات مدیره محترم نبود، بیمارستان های ما به این سرعت تکمیل، تجهیز و احداث نمی شد.

کعبی با اشاره به فعالیت های انجام گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد اروند در بخش بنیاد مسکن توضیح داد: بنیاد مسکن در بخش روستاهای کشور 35 درصد کار عمرانی انجام داده که این رقم در استان خوزستان 54 درصد است اما با حمایت های سازمان منطقه آزاد اروند، در روستاهای آبادان و خرمشهر  75 درصد فعالیت های عمرانی انجام شده است که بیانگر تزریق منابع مالی و تعریف پروژه های مشترک منطقه آزاد اروند است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به آینده سازمان منطقه آزاد اروند در توسعه و کمک به شهرهای آبادان و خرمشهر خوشبین هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز