مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد:

منطقه آزاد اروند آمادگی تامین بخش بزرگی از کالاهای اساسی کشور را دارد

۱۳۹۸/۰۲/۰۹ - ۱۵:۳۳:۰۷
کد خبر: ۸۴۰۰۳۷
منطقه آزاد اروند آمادگی تامین بخش بزرگی از کالاهای اساسی کشور را دارد
مدیر عامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با ایجاد یک منطقه لجستیک و حضور سرمایه گذاران سایر کشورهای همسایه، منطقه آزاد اروند می تواند بخش بزرگی از کالاهای اساسی کشور را در این شرایط تامین کند.

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، اسماعیل زمانی مدیر عامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد اروند صبح امروز در نشست هم اندیشی تبیین راه کارهای مشارکت مناطق آزاد که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور، مرتضی بانک مشاور رییس‌جمهور، معاونین، مدیران و مدیران عامل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در کیش برگزار شد، اظهار کرد: منطقه آزاد اروند با توجه به سفر اخیر رییس جمهور به کشور عراق و تاکید بر تسریع اجرای مصوبات و پیشنهاد دولت مبنی بر تشکیل منطقه آزاد مشترک، این سازمان ضمن اعلام آمادگی به منظور تشکیل منطقه آزاد مشترک با کشور عراق، آمادگی لازم را دارد تا با ایجاد یک منطقه لجستیک و حضور سرمایه گذاران سایر کشورهای همسایه، بخش بزرگی از کالاهای اساسی کشور را در این شرایط تامین کند.

زمانی افزود: موضوع مهم دیگری که در این سفر بیان شد، بحث لایروبی اروند رود بود که در صورت اجرایی شدن می تواند بستر مناسبی برای تردد شناورهای تجاری را فراهم سازد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان با توجه به حذف هزینه روادید میان دو کشور ایران و عراق و استقبال مردم از این مصوبه در کشور عراق، از درخواست صدور ویزای مدت دار یا طولانی مدت از سوی گردشگران عراقی خبر داد.

لازم به ذکر است که گذر از شرایط تحریم و برنامه ریزی در سال رونق تولید مهم ترین محورهای نشست هم اندیشی تبیین راهکارهای مشارکت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز