پیش از دیدار ترامپ و کیم چه گذشت؟

۱۳۹۷/۱۲/۱۰ - ۰۷:۰۹:۱۲
کد خبر: ۸۱۸۵۵۷
پیش از دیدار ترامپ و کیم چه گذشت؟
یک شبکه تلویزیونی آمریکایی جزئیاتی از نشست های مقامات آمریکا و کره شمالی را فاش کرد نشست هایی که پیش از دیدار امروز دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در هانوی برگزار شده بود.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ شبکه "ان بی سی نیوز" آمریکا اعلام کرد: واشنگتن کمی پیش از آغاز دیدار ترامپ و کیم برای جلوگیری از شکست این دیدار، از شرط خود مبنی بر "افشای همه جزئیات برنامه هسته ای کره شمالی" دست کشید.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی افزود: مخالفت کره شمالی با افشای همۀ فعالیت های هسته ای خود 10 سال پیش مذاکرات بین پیونگ یانگ و قدرت جهانی خصوصاً آمریکا را به شکست کشانده بود.

مقامات آمریکایی اعلام کردند : اصلی ترین موضوع مطرح شده در مذاکراتِ پیش از دیدار ترامپ و کیم موضوع "مرکز تحقیقات هسته ای علمی یونگبیون" بود.

"سیگفرید هِکِر" دانشمند هسته ای آمریکایی که بارها از مرکز هسته ای علمی یونگبیون دیدن کرده است، می گوید : مرکز یونگبیون قلب برنامه هسته ای کره شمالی است. برچیدن رآکتور مرکز یونگبیون به معنای آن خواهد بود که کره شمالی دیگر هرگز نخواهد توانست پلوتونیوم تولید کند.

دولت ترامپ امیدوار است که بتواند امتیاز بزرگی از کره شمالی در خصوص مرکز یونگبیون بگیرد ولی معلوم نیست که آیا ترامپ در قبال اخذ چنین امتیازی، چیزی به کیم خواهد داد یا نَه؟

پیونگ یانگ برای کاستن تحریم های واشنگتن علیه کره شمالی، در مذاکرات خود با دولت های قبلی آمریکا پیشنهاد "متوقف کردن فعالیت های مرکز یونگبیون" را ارائه کرده بود.

شبکه "ان بی سی" می گوید که کارشناسان در ماه های گذشته به این نتیجه رسیده اند که کره شمالی 20 پایگاه شلیک موشک های بالستیک دارد که این پایگاه ها را فاش نکرده است و یکی از این پایگاه ها "سینو ری" نام دارد .

ترامپ و کیم امروز پنجشنبه به دومین دیدار خود برای بررسی مساله "خلع سلاح های هسته ای کره شمالی" پایان دادند دیداری که در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شد ولی بی نتیجه پایان یافت و توافقی حاصل نشد.

اولین دیدار ترامپ و کیم ماه ژوئن 2018 در سنگاپور برگزار شده بود. این دو مقام آمریکایی و آسیایی در اولین دیدار خود بیانه ای مشترک را با مضمون "خلع سلاح های هسته ای در شبه جزیره کره" امضاء کردند ولی از آن زمان تاکنون درباره نحوۀ تعریف و تفسیر متن این بیانیه با همدیگر اختلاف دارند.

ترامپ علت شکست دومین دیدار خود را اختلافش با کیم درباره تحریم های اقتصادی علیه کره شمالی اعلام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز