هر نوع تغییرات در محدوده بافت تاریخی شهر زنجان با مجوز میراث‌فرهنگی صورت می‌گیرد

۱۴۰۰/۱۰/۱۳ - ۱۵:۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۲۸۱۹۵۰
هر نوع تغییرات در محدوده بافت تاریخی شهر زنجان با مجوز میراث‌فرهنگی صورت می‌گیرد
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در زمینه تعیین محدوده بافت تاریخی شهر زنجان، نزدیک به ۳۰۰ هکتار از محدوده اطراف بازار این شهر را شامل می‌شود

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: مطالعات تهیه ضوابط اختصاصی بافت تاریخی شهر زنجان آغاز شد.

امیر ارجمند اظهار کرد: ساخت‌وسازها در بافت تاریخی زنجان، تحت نظارت معاونت میراث‌فرهنگی استان قرار دارد، اما تدوین ضوابط اختصاصی برای رسیدن به وضعیت پایدار بسیار بااهمیت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در زمینه تعیین محدوده بافت تاریخی شهر زنجان، نزدیک به ۳۰۰ هکتار از محدوده اطراف بازار این شهر را شامل می‌شود؛ که شامل سه بخش بافت ویژه بازار تاریخی، محدوده شیت بازار و بافت تاریخی مصوب مطابق با نقشه و ضوابط سال ۱۳۳۵ است. این محدوده امروز وسعت زیادی پیداکرده و بازنگری مجدد ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی شهر برای تعیین محدوده واقعی بافت تاریخی شهر زنجان است.

ارجمند بابیان این‌که در این مطالعات، محدوده بافت زنجان بررسی خواهد شد، اضافه کرد: طی این مطالعات، پلاک‌ها و محدوده‌های واجد ارزش، معابر و گذرها و سایر عناصر شناسایی و بازبینی می‌شوند و در پایان ضوابط اختصاصی محدوده بافت تاریخی زنجان تدوین خواهد شد.

وی بافت تاریخی شهر زنجان را هویت و شناسنامه این شهر دانست و گفت: اتمام مراحل تهیه ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی زنجان و اجرای کامل آن‌یکی از اهرم‌های حائز اهمیت در حفظ بناها و بافت تاریخی این شهر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان خاطرنشان کرد: با تصویب این ضابطه، هر نوع تغییرات و اقدامات مداخله‌گرایانه در محدوده بافت تاریخی شهر زنجان با مجوز میراث‌فرهنگی صورت می‌گیرد.

//انتهای پیام//

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز