نخست وزیر استعفا دهد!

۱۴۰۰/۰۹/۲۱ - ۰۹:۳۱:۱۳
کد خبر: ۱۲۷۲۷۹۶
نخست وزیر استعفا دهد!
در پی افشای نقض آشکار مقررات قرنطینه در نخست‌ وزیری انگلیس، بیشتر شرکت‌کنندگان در یک نظرسنجی خواهان استعفای بوریس جانسون شدند.

به گزارش برنا، یافته‌های یک نظرسنجی که از ۲۴ هزار و ۶۹۱ خواننده روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس در روزهای ۹ و ۱۰ دسامبر (۱۸ و ۱۹ آذر) انجام شد، نشان می‌دهد که با برملا شدن نقض شرایط قرنطینه و برگزاری یک میهمانی در دفتر کار نخست‌وزیری، ۵۹ درصد از رأی‌دهندگان خواهان استعفای بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس شدند.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان نظری دیگر داشته و با استعفای جانسون مخالف بودند.

جانسون اواخر هفته پیش و پس از انتشار ویدئویی از کارکنان دفتر وی که مشغول تمسخر و خنده در مورد یک جشن بزرگ که در جریان قرنطینه کریسمس سال گذشته در ساختمان نخست‌وزیری برگزار شده بود و زمانی که برپایی این گردهمایی‌ها ممنوع بود، عذرخواهی کرد.

ویدئویی که از شبکه آی تی وی پخش شد، آلگرا استراتون سخنگوی وقت جانسون را در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که در یک تمرین برای کنفرانس مطبوعاتی در مورد پاسخ به یک سؤال احتمالی درباره این میهمانی، شوخی می‌کرد و لطیفه می‌گفت.

زمانی که این میهمانی برگزار شد، ده‌ها میلیون نفر در سراسر انگلیس از دیدار خانواده و دوستان نزدیک خود در جریان مراسم کریسمس منع شده بودند.

پیش‌تر یافته‌های نظرسنجی موسسه یوگاو نیز نشان می‌داد که محبوبیت این رهبر محافظه‌کار در حال حاضر به منفی ۴۲ درصد رسیده است و فقط ۲۴ درصد از مردم انگلیس نظر مساعدی نسبت به وی دارند.

نتایج جدید، افت ۱۱ درصدی از آخرین نظرسنجی موسسه یوگاو در تاریخ ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز