وزیر خارجه آمریکا وارد اندونزی شد

۱۴۰۰/۰۹/۲۲ - ۱۵:۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۲۷۳۴۶۷
وزیر خارجه آمریکا وارد اندونزی شد
« آنتونی بلینکن » وزیر امورخارجه آمریکا در اولین ایستگاه سفر خود به چند کشور منطقه جنوب شرق آسیا امروز (دوشنبه) وارد جاکارتا پایتخت اندونزی شد.

به گزارش برنا، از خبرگزاری « رویترز » ، سفر وزیر امور خارجه آمریکا به چند کشور جنوب شرق آسیا با هدف تقویت پیوندها و روابط واشنگتن با این کشورها و بدنبال تبدیل شدن این منطقه به حوزه ای استراتژیک برای واشنگتن و پکن برنامه ریزی شده است. 

از اولین دور سفرهای آسیای جنوب شرقی که «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا در ماه ژانویه برگزار کرده بود، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه این کشور این هفته پس از پایان سفرش از اندونزی و ملاقات با «جوکو ویدودو» رئیس جمهوری اندونزی به مالزی و تایلند خواهد رفت. 

«آنتونی بلینکن» فردا سخنرانی درباره استراتژی آمریکا -  هند و پاسفیک انجام خواهد داد. 

آسیای جنوب شرقی در جریان رقابت آمریکا و چین دو قدرت بزرگ اقتصادی دنیا منطقه ای مهم و کلیدی می باشد. دولت جو بایدن نیز در تلاش است روابط خود را با کشورهای این منطقه که از زمان دولت «دونالد ترامپ» ضعیف و کمتر شده بود بهبود بخشد. 

یکی از دیپلمات های آمریکایی در آستانه سفر وزیر امور خارجه کشورش به آسیای جنوب شرقی گفت  آنتونی بلینکن هدف جو بایدن را در راستای افزایش همکاری با ۱۰ عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا (آ سه آن) دنبال خواهد کرد و درباره چارچوب اقتصادی هند- پاسفیک و دیدگاه های رئیس جمهوری امریکا به بحث و تبادل نظر با رهبران آ سه آن می پردازد. 

آمریکا و متحدان غربی اش درباره مناقشه چین با کشورهای آسیای جنوب شرقی در دریای چین نگرانی هایی دارند. 

چین همواره اعتقاد دارد که مالکیت بیشتر دریای چین را در اختیار دارد و اقدامات آمریکا را مداخله خارجی در امور منطقه می داند. 

به نظر می رسد دولت جو بایدن نزدیکی بیشتر به کشورهای منطقه آسیای جنوب شرقی را راهی ضروری در برابر افزایش قدرت چین می داند، اما دونالد ترامپ با خروج از توافق تجاری منطقه ای در سال ۲۰۱۷ قدرت تاثیرگذاری آمریکا بر ای منطقه را کاهش داد در حالی که چین با استفاده از چنین موقعیتی به تحکیم روابط تجاری با کشورهای این منطقه پرداخت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز