در دیدار کمیسیون امنیت ملی با وزیر امور خارجه؛

آخرین وضعیت تحرکات منطقه‌ای و بین‌المللی ایران بررسی شد

۱۳۹۷/۱۰/۰۲ - ۱۶:۲۸:۳۹
کد خبر: ۷۹۱۴۳۴
آخرین وضعیت تحرکات منطقه‌ای و بین‌المللی ایران بررسی شد
نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر و معاونین وزارت امور خارجه در محل این وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «علی نجفی خوشرودی»، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، از حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در وزارت امور خارجه کشورمان خبر داد و گفت: نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با وزیر و معاونین وزارت امور خارجه در محل این وزارتخانه برگزار شد.

وی افزود:در این نشست،ظریف وزیر امور خارجه و معاونین وی گزارشی از آخرین وضعیت تحرکات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌ها و فعالیت‌های وزارت امور خارجه ارائه کردند. اعضای کمیسیون نیز نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به موضوعات مهم منطقه ای و مقاومت حداکثری در مقابل فشار حداکثری آمریکا، استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای تأمین نیازمندی‌های کشور در شرایط تحریم و فشار شکست سیاسی آمریکا مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت ایران، در ادامه مطرح کرد: نقش ایرانیان خارج از کشور، اولویت و اهمیت روابط با همسایگان، اهمیت و ضرورت هماهنگی بیشتر با دستگاه‌ها در روابط خارجی، استفاده از ظرفیت مجلس برای پیشبرد سیاست خارجی، ضرورت حمایت بیشتر از دستگاه دیپلماسی برای مقابله با روندهای مغایر منافع و امنیت ملی، توجه ویژه وزارت امور خارجه به دیپلماسی اقتصادی، اهتمام به اعتماد عمومی به عنوان بزرگترین پشتوانه مقابله با فشارها و تحریم‌ها از اهم موارد مطروحه در این نشست بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز