رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کل کشور:

مدیران باید مردم را با شهرداری‌ها آشتی دهند/ اعتماد بین مردم و مسئولان خدشه دار شده است/ نمایشگاه دستاوردهای نظام در بندرعباس برگزار می‌شود

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۳:۰۷:۰۵
کد خبر: ۸۰۲۳۰۵
مدیران باید مردم را با شهرداری‌ها آشتی دهند/ اعتماد بین مردم و مسئولان خدشه دار شده است/ نمایشگاه دستاوردهای نظام در بندرعباس برگزار می‌شود
رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کل کشور تاکید کرد که مدیران باید مردم را با شهرداری ها آشتی دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «مهدی جمالی‌نژاد»، رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کل کشور، در نشست هم‌اندیشی با معاونان فرهنگی و اجتماعی کلانشهر‌ها که صبح امروز در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات برگزار شد، بیان کرد: برای امنیت و توسعه پایدار یک مشخصه مهم به نام اقتدار نیازمندیم. اگر کشوری اقتدار نداشته باشد نمی‌تواند در تحقق اهداف خود موفق باشد.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: وجود و تداوم اقتدار در هر کشوری سه قدرت می‌خواهد که اول قدرت خدادادی است. بسیاری از کشورها بسترهای توسعه مثل نفت، گاز، میزان بارندگی، شرایط ژئوپلتیک، تاریخ و فرهنگ غنی را دارند.

وی افزود: مولفه دوم قدرت اقتصادی و عامل دیگر اقتدار گفتمان است. بسیاری از کشورها این دو قدرت را دارند ولی قدرت سوم که گفتمان است را ندارند. اگر موفق شدیم به دلیل گفتمان امام راحل مبتنی بر استکبار ستیری بود.

جمالی‌نژاد تاکید کرد: اگر در چهلمین سالگرد انقلاب فضای استکبار ستیزی در کشور هست و ادامه دارد، اما عزم و همگرایی مردم را باوجود مشکلات اقتصادی می‌بینیم، تاکید می‌کنم این مهم بخاطر گفتمان انقلابی ماست.

معاون وزیر کشور خطاب به حاضران در جلسه یادآور شد: همین مولفه قدرت را در حوزه‌های کاری خود مد نظر بگیرید.  آنچه می‌تواند شهر را بانشاط و پویا نشان دهد، این است که برای اداره شهر‌های خود حرف جدید داشته باشیم و در عرصه گفتمان سازی برای شهر‌ها، وارد عمل شوید. ما خیلی از امکانات و زیرساخت ها را نداشتیم ولی اعتماد مردم را داشتیم. مدیران باید مردم را با شهرداری ها آشتی دهند. معاونت فرهنگی کلان شهر را حفظ و تربیت کنیم.

جمالی نژاد گفت: خوشبختانه کارکرد شهرداری‌ها عوض شده و غیر از فعالیت‌های عمرانی می‌توانند در عرصه‌های اجتماعی کار کنند و موفق باشند. چهل سالگی یعنی بالندگی و بلوغ به همین منظور تشکر می کنم از همه دوستان که زحمت های زیادی کشیدند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی، مشکلات زیادی وجود داشت و امکانات کمی داشتیم، اما اعتماد مردم را داشتیم که خیلی مهم بود. در آن برهه، اعتماد بین مردم و مسئولان را داشتیم و این مهم امروزه کمی خدشه دار شده است و دشمن هم روی همین کار می‌کند.

وی یادآورشد: امسال برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر را در بندر عباس برگزار می کنیم. در بندر عباس از یکم تا سوم بهمن نمایشگاهی از دستاوردهای نظام خواهیم داشت. امسال استان هرمزگان را انتخاب کردیم و قصد داریم، تلاش شهرداری‌های مختلف را نیز نشان دهیم. امسال برنامه‌ها متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود.

جمالی نژاد افزود: از حدود هزار و ٢٧٤شهرداری و دهیاری‌های مختلف کشور برای برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب دعوت کردیم و امسال در برنامه بندرعباس تعدادی از وزرا و مسئولان از جمله وزیر کشور حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: باید فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها را در همه نقاط شهر گسترش دهیم و در مناطق کمتر برخوردار نیز برنامه‌ها تسری یابد.

جمالی‌نژاد خطاب به معاونان فرهنگی و اجتماعی کلانشهر‌ها بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از سالن‌ها و فرهنگسرا‌ها به معابر و فضا‌های باز شهر ببرید. کار‌های موازی را حذف و بخش خصوصی را در کار‌های فرهنگی دخیل کنید که در چابک کردن سازمان‌ها نیز موثر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز