در نشست اعضای ستاد برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی با رئیس مجلس مطرح شد؛

دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب امیدی نو در جامعه

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۲۰:۱۷:۴۸
کد خبر: ۸۰۳۳۹۱
دستاوردهای ۴۰ساله انقلاب امیدی نو در جامعه
اعضای ستاد برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی گزارشی از عملکرد خود طی سال اخیر ارائه کرده و از برنامه‌های خود برای دهه فجر گفتند ضمن اینکه معتقد بودند در شرایطی که دشمن عملیات روانی را آغاز کرده باید با نمایش دستاوردهای انقلاب امید را در جامعه پراکند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاریب برنا، نشست اعضای ستاد برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی صبح امروز (سه شنبه، 2 دی ماه) با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مجلس برگزار شد. اعضا و رؤسای برخی کارگروه‌های این ستاد در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد یکساله خود برنامه‌های این ستاد در حوزه های مختلف برای گرامیداشت دهه مبارک فجر را نیز بیان کردند.

نصرت الله لطفی قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه قصد داشتیم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را متمایز نسبت به سال های گذشته و با روال دیگری آغاز کنیم، گفت: از این رو از مهرماه سال جاری جلسه ای با حضور نمایندگان سه قوه که از مجلس آقای پزشکیان و رؤسای دو کمیسیون مجلس حضور داشتند برگزار کردیم.

وی افزود: در مجموعه استانی نیز روال کار متمایزی را آغاز کردیم و تا کنون بیش از 600 همایش در استان ها داشته ایم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز هدف اصلی دشمن ضربه زدن به اسلام است از این رو با نگاهی دینی و انقلابی به عرصه ورود پیدا کرده و هر کدام از بخش های ستاد را به عهده یک دستگاه گذاشتیم.

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری نیز در این جلسه با بیان اینکه در این سازمان حدود هزار و 700 اجرا در قالب 48 عنوان برنامه در نظر داریم، گفت: در حوزه آفرینش های ادبی مجمع شعرای آیینی اهل بیت(ع) را داریم که اجرا دارند همچنین عصر شعر انقلاب که 40 اجرا در فرهنگسراهای مختلف خواهد داشت و 4 کتابخانه سیار نیز از 20 بهمن در نواحی مختلف تهران فعالیت می کنند.

وی همچنین با بیان اینکه نواها و سرودهای انقلابی نیز در شهر پخش و در برنامه فصل رویش از 40 چهره فرهیخته 40 ساله انقلاب تجلیل می شود، عنوان کرد: از 90 نویسنده 40 ساله انقلاب در باغ کتاب تجلیل به عمل می آید و همچنین در حوزه آفرینش های هنری 5 نمایش با نگاه مؤکد بر حضور مردم برگزار خواهیم کرد.

اوحدی ادامه داد: در میدان ولیعصر(عج) نیز نمایش کوچه های بنی هاشم با حضور 80 هنرمند، 500 اجرا خواهند داشت و نمایش نامیرا با موضوع داعش از پیدایش تا نابودی و پیروزی محور مقاومت در دهه فجر در ضلع شمالی پارک دانشجو به اجرا در می آید.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری همچنین تصریح کرد: در حوزه نوجوان، اردو و مدرسه انقلاب و نوجوان پلاس را داریم که با همکاری 400 مدرسه انجام می شود ضمن اینکه مترو و اتوبوس های تهران در روزهای 12 و 22 بهمن رایگان مردم را به مرقد امام(ره) خواهد رساند لذا نگاه این بود که شأن و عظمت چهلمین سالگرد به درستی برگزار شود.

سردار داود عامری رئیس شورای فرهنگی اجتماعی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز درباره برنامه های کارگروه متبوع خود در این ستاد بیان داشت در نیروهای مسلح به خصوص بنیاد نگاه ترکیبی به برنامه های انقلاب اسلامی میان دستگاه های کشوری اعم از دولتی و غیردولتی و بهره گیری از تشکل های مردمی صورت گرفته که با مشارکت مردم اقدام می کنیم.

وی ادامه داد: قصد داریم در طول سال 97 اتفاقی بیفتد که به برخی ابهامات دستگاه های نظام جمهوری اسلامی پاسخ داده شده و در عین حال تلاش کنیم امسال به رغم فشارهای دشمنان که می خواهند سالی پر نشاط برای مردم تلقی نشود می خواهیم نشان دهیم با دستاوردهای انقلاب اتفاقات خوبی در کشور افتاده و سطحی از امید را در مردم ایجاد کنیم.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در پایان با بیان اینکه در مصلای امام خمینی(ره) در تهران نمایشگاهی داریم که به حوزه دفاع، امنیت و سازندگی می پردازد، اظهار داشت: نمایشگاهی نیز با نگاه به نمایش های مفرح هوایی در جنب فرودگاه مهرآباد خواهیم داشت همچنین کار مشترکی میان نیروهای مسلح و 40 دستگاه کشور صورت گرفته که نمایشگاه 40 سال افتخار و بالندگی به میزبانی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حاصل آن است که فرصتی برای بازنمایی دستاوردهای انقلاب و جلب توجه رسانه های داخلی و خارجی به آن محسوب می شود.

تقی رستم وندی رئیس سازمان امور اجتماعی کشور نیز با اشاره به فعالیت های سازمان های مردم نهاد برای برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیان داشت: مشارکت اجتماعی بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی در حوزه اجتماعی است که در این راستا گردهمایی بزرگ 3 هزار نفره متشکل از نمایندگان تمام سازمان های مردم نهاد برگزار خواهد شد تا حضور انواع سازمان های مردم نهاد در این گردهمایی تبلور مشارکت اجتماعی باشد.

وی افزود: سمن ها شامل جوانان، بانوان، اعم از ملی و استانی آیینه تمام نمای مشارکت اجتماعی ملت در 4 دهه گذشته هستند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در پایان با بیان اینکه قصد داریم اتحادیه آسیایی از سمن ها تشکیل بدهیم که رایزنی های ابتدایی آن نیز انجام شده، خاطرنشان کرد: در نهایت ارتباط سازمان های مردم نهاد در کشورهای آسیایی می تواند باعث انزوای دشمنان ما در خارج از قاره شود.

زهرا آیت اللهی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با بیان اینکه کارگروه زنان ستاد نیز همگام با سایر کارگروه های آن، اقداماتی داشته که اولویت های آن انعکاس کارآمدی نظام در حوزه زن و خانواده است، ابراز داشت: 200 قانون بعد از انقلاب در حوزه زنان و خانواده در مجلس به تصویب رسید که تحول عظیمی را در حوزه سواد، بهداشت و اجتماع به وجود آورد.

وی بر همین اساس تصریح کرد: قرار است علاوه بر برگزاری نمایشگاه با همکاری سمن های بانوان، گردهمایی به تولیت بسیج با حضور 3 هزار نفر در وزارت کشور داشته باشیم و از 40 بانو در حوزه انقلاب و دفاع مقدس معرفی و تجلیل کنیم.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان همچنین با بیان اینکه قرار است نشستی بین المللی در حوزه زنان برگزار شود، اظهار کرد: قبل از انقلاب مراکزی برای حوزه دین برای زنان بود اما تعداد آن بسیار محدود بود در حالی که امروز 481 حوزه مخصوص زنان و حدود صد هزار طلبه خانم داریم که در حوزه دین کار تبلیغ، علمی و پژوهشی انجام می دهند ضمن اینکه در حوزه نهضت سوادآموزی نیز اقدامات بسیار عالی داشته و جوایز داخلی و بین المللی در حوزه زنان گرفته دریافت شده است که این موضوعات را انعکاس می دهیم.

هاشمی از دستگاه وزارت امور خارجه نیز در این جلسه به بیان اقدامات در حوزه بین الملل پرداخت و افزود: از آغاز سال 97 بر اساس مکاتبات صورت گرفته در کلیه کشورهای خارجی ستادی به ریاست سفیر و رایزنی فرهنگی شکل گرفت که رویکرد چهلمین سالگرد را تبیین می کرد.

وی ادامه داد: اخیرا 4 هفته فرهنگی در کشورهای لبنان، آذربایجان، هندوستان و عمان داشتیم و 27 هفته فیلم پخش شد که تا پایان سال این تعداد به 40 فیلم می رسد.

هاشمی تصریح کرد: گفتنی است کتاب هایی از امام(ره) و مقام معظم رهبری و متن قانون اساسی نیز به 4 زبان خارجی ترجمه شد همچنین قرار است اجلاسی برای دانشجویان خارجی مقیم ایران با همکاری نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها برگزار شود.

رنجبران: شبکه‌های مختلف سیما اقدام به پخش برنامه‌هایی درباره دستاوردهای انقلاب کرده‌اند/ رادیو انقلاب روی موج رادیو اربعین ایجاد شد

محمدحسین رنجبران به نمایندگی از علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه رادیو انقلاب را روی موج رادیو اربعین ایجاد کردیم، گفت: در حوزه سیما برنامه «اولین ها» و «ایران بیست» را داریم که غیرمستقیم به دستاوردهای 40 ساله انقلاب می پردازد.

وی ادامه داد: همچنین در شبکه های یک، دو، سه، پنج، قرآن و آموزش برنامه های مستندی در حال پخش بوده و قرار است پخش سریال تلویزیونی «گرگ و میش» و «نفوذ» نیز آغاز شود ضمن اینکه در حوزه سیاسی در واحد مرکزی خبر و باشگاه خبرنگاران گزارش های ویژه ای آماده شده است.

وی به نمایندگی از رئیس سازمان صداوسیما گفت: در حوزه استانی برنامه های تلویزیونی زنده که با حضور استانداران دوره های مختلف ریاست جمهوری و با طیف های سیاسی مختلف بوده، اقدام به بیان دستاوردهای این دوره ها شده است.

رنجبران در پایان با بیان اینکه امیدواریم دوستان وزارت خارجه با ما همکاری کرده تا برنامه های بهتری برای مصاحبه های تلویزیونی با افراد در خارج از کشور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: جشنواره ای روز شنبه در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما داریم که بیش از هزار و 400 اثر نماهنگ به آن ارسال شده که قرار است برای مسابقه داوری شود.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز با بیان اینکه فعالیت هیأت های اندیشه ورز در 40 مسجد شاخص در تهران و ده مسجد در شهرستان ها خواهیم داشت، گفت: در دهه فجر این مساجد با توجه به ایام فاطمیه برنامه خاص دارند.

وی افزود: همچنین سرود 40 هزار نفری بچه های مسجد را همزمان با ورود حضرت امام(ره) به ایران در سراسر کشور داریم که سرود «خمینی ای امام» را با محتوای متفاوت و با ملودی مشابه می خوانند.

ارزانی ادامه داد: در 5 شهر با محوریت مسجد طرح جلوگیری از طلاق و تحکیم بنیان خانواده را اجرا خواهیم کرد و همچنین از 17 کشور جهان 17 اندیشمند فعال در حوزه مسجد را دعوت کرده ایم تا در نشستی در بندرعباس از تجارب آنها استفاده کرده و الگوی خود را به آنها ارائه می کنیم.

دبیر ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در پایان خاطرنشان ساخت: میز خدمت همانند اوایل انقلاب در مساجد راه اندازی خواهد شد و برای پاسخگویی مستقیم به مردم در مساجد حضور خواهند یافت که از شما نیز به عنوان رئیس مجلس دعوت می کنیم در یکی از مساجد تهران یا قم حضور یابید.

مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به تشکیل ستاد های استانی و شهری از سوی شهرداری ها با مشارکت مردم، اظهار داشت: برخی اقدامات این ستاد منحصر به دهه فجر است و برخی برنامه ها در طول سال ادامه دار خواهد بود چنانچه قرار است 40 هزار پروژه عمرانی زودبازده قرار است کلید بخورد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان با بیان اینکه قرار است مشاهیر ایران اسلامی را معرفی کنیم، گفت: می خواهیم سازمان جهانی ایجاد کنیم تا شهرهای اسلامی در قالب یک سازمان بین المللی تجمیع شوند.

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به عنوان سخنران پایانی این نشست با اشاره به اقدامات در حوزه خدمات به مردم و حوزه عمرانی، ابراز داشت: شنبه های انقلاب برنامه ای است که طی 40 هفته به موضوعات مختلفی می پردازد.

وی ادامه داد: همچنین از آنجایی که حدود 50 هزار پروژه عمرانی در مناطق کمتربرخوردار کشور داشته ایم و قرار شد در دهه فجر امسال حدود 40 هزار پروژه دیگر نیز آغاز شود که حداکثر زمان پایان پروژه ها تا دو سال آینده خواهد بود.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید بپذیریم که دشمن زودتر از ما عملیات روانی را شروع کرده و تأثیری روی اراده برخی دست اندرکاران گذاشته است از این رو درخواست داریم با اهتمام بر این موضوع ایجاد انگیزه شود که مسئولان با قوت قلب نسبت به فعالیت خود اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز