تاجر و پیشکسوت فرش در ایران:

وضعیت ما در دوره احمدی‌نژاد خراب و خراب‌تر شد/ در دولت نهم و دهم هر ساعت یک چیزی به ما می‌گفتند/ وضعیت صادرات فرش بهتر شده است

۱۳۹۸/۰۶/۲۷ - ۰۵:۲۵:۰۳
کد خبر: ۸۹۹۲۸۵
وضعیت ما در دوره احمدی‌نژاد خراب و خراب‌تر شد/ در دولت نهم و دهم هر ساعت یک چیزی به ما می‌گفتند/ وضعیت صادرات فرش بهتر شده است
تاجر و پیشکسوت فرش در ایران گفت: مشکل اصلی صادرات ما زمانی شروع شد که دولت نهم و دهم روی کار آمد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ ارزش بازار انواع فرش و قالیچه ماشینی، موکت و کف‌پوش در دنیا 84/3 میلیارد دلار بوده، این در حالی است که صنعت فرش ماشینی کشورمان مجهز به تکنولوژی روز دنیا بوده و در ایران بیش از 1000 واحد به تولید فرش ماشینی مشغول هستند.

این صنعت قابلیت رقابت با کشورهای بزرگ دنیا را دارد کمااینکه ایران در میان کشورهای برتر صادر کننده این محصولات توانسته پس از کشورهای چین، ترکیه، هندوستان، بلژیک، هلند و ایالات متحده در رتبه هفتم جهان قرار بگیرد. همچنین ارزش صادرات انواع فرش ماشینی، موکت و کفپوش ایرانی در سال 2018 حدود 300 میلیون دلار بوده است.

وزیر صنعت نیز چندی پیش به این مسئله اشاره کرده و اعلام کرد: دولت از صادرات فرش حمایت می‌کند.

«سیدجواد مختارزاده قیاس آل رسول»، تاجر و پیشکسوت فرش در ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، در خصوص وضعیت بازار فرش ایران در خارج از کشور گفت: صادرات ما را باید نسبت به دوران دولت نهم و دهم سنجید چراکه وضعیت ما در آن دوره خراب و خراب‌تر شد اما اکنون باز، بهتر از قبل شده است.

وی افزود: تحریم‌ها روی بازار ما اثر گذاشته‌اند اما در کل وضعیت اقتصاد دنیا خوب نیست و بسیاری از کشورها درگیر این مسئله هستند. 

این پیشکسوت فرش در ایران با بیان اینکه 65 سال است که در این حوزه فعالیت می‌کند و یکی از قدیمی‌ترین افراد در این حوزه است، اظهار کرد: تنها در سال 1984 صادرات فرش ما یک میلیارد و هشتصد و چهل و پنج میلیون دلار بوده اما مشکل اصلی ما زمانی شروع شد که دولت نهم و دهم روی کار آمد.

مختارزاده ادامه داد: دولت نهم و دهم قول‌هایی به ما دادند که نه تنها وضعیت صادرات ما بهتر نشد بلکه بدتر نیز شد. در آن دوره هر ساعت یک چیزی به ما می‌گفتند. اما خداروشکر هم اکنون مشکلی با صادرات نداریم و حداقل تکلیف ما مشخص است.

او خبر داد: ده میلیون نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم در بخش فرش فعالیت می‌کنند و هنوز ما نیاز داریم که توجه بیشتری به این صنعت شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز