نماینده مردم رشت در مجلس:

سران سه قوه در کشور هیچ کاری را بدون اذن رهبری انجام نمی دهند/ سیاسیون خویشتن داری کنند/ همواره از صدر اسلام تاکنون، عده ای داشتیم که جلوتر از امام حرکت می کردند

۱۳۹۸/۰۷/۰۲ - ۱۷:۳۸:۰۹
کد خبر: ۹۰۲۶۵۵
سران سه قوه در کشور هیچ کاری را بدون اذن رهبری انجام نمی دهند/ سیاسیون خویشتن داری کنند/ همواره از صدر اسلام تاکنون، عده ای داشتیم که جلوتر از امام حرکت می کردند
نماینده مردم رشت در مجلس گفت: تاکنون نمونه ای سراغ نداریم که رییس جمهور کاری را بدون اذن رهبری انجام داده باشد

غلامعلی جعفرزاده ایمن ابادی، نماینده مردم رشت در مجلس، درباره برخی اظهارات تندروها در مورد حضور ریاست جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به خبرنگار سیاسی برنا گفت: سران سه قوه در کشور هیچ کاری را بدون اذن رهبری انجام نمی دهند. برخی اوقات این رشادت و ایثارگری را دارند که از رهبری هزینه نکنند و مسئولیت عواقب همه مسائل را خودشان بپذیرند. بنابراین  از نخبگان و سیاسیون جامعه انتظار می رود تا حدودی خویشتن داری کنند. اینجا جمهوری اسلامی ایران است و یک صدای واحد باید از جمهوری اسلامی ایران شنیده شود. بنابراین هیچ کس تخطی نخواهد کرد. رهبری هم نیاز به وکیل و وصی ندارند و خود ایشان بارها و بارها این سخنان را گفته اند. یکی از شروط رهبری شجاعت است و فرمودند، هر جا که احساس کنم باید مطلبی را بیان کنم, بیان خواهم کرد. بدین معنا که اگر رئیس قوه ای تخلف کند به جامعه گفته می شود که آن رئیس قوه تخلف کرده است. همان گونه که بارها به صورت علنی از تریبونهای گوناگون تذکرات لازم را داده است.

این عضو فراکسیون ولایی مجلس افزود: چند باری که رئیس جمهور این موضوع را مطرح کرده، دقیقا براساس شروط رهبری تعیین کرده است یعنی رهبری فرمودند اگر تحریم های آمریکا لغو شود ایران می تواند مذاکره را انجام دهد. این شروطی است که رهبری گفته اند و کسی از خود هیچ شرطی ایجاد نکرده است. همه تابع سیاست های کلی نظام هستند. همواره از صدر اسلام تاکنون, عده ای داشتیم که این أفراد جلوتر از امام حرکت می کردند و عده ای هم بودند که در پشت سر امام حرکت می کردند و بسیار عقب تر بوده اند. 

وی ادامه داد: چه مجلس و چه سایر دستگاه های دیگر زیر نظر سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری هستند. همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر آمریکا توبه کند و بگوید در اعمال تحریم ها اشتباه کردم و به گذشته بازگردد آیا نباید مذاکره کرد؟

وی بیان داشت: تاکنون نمونه ای سراغ نداریم که رییس جمهور کاری را بدون اذن رهبری انجام داده باشد. وظیفه قوا این است که نقطه نظرات کارشناسی خود را به رهبری ارائه دهند همچنین نظرات خود را نیز ارائه دهند بعد از آن هر چه رهبر معظم انقلاب تعیین تکلیف کردند آنها موظف هستند، انجام دهند. رئیس جمهور دقیقا نظر رهبری را ارائه داده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز