معاون اجرایی ارتش:

امدادرسانی ارتش در مناطق سیل‌زده ادامه دارد

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۰:۱۰:۲۳
کد خبر: ۹۵۴۰۱۹
امدادرسانی ارتش در مناطق سیل‌زده ادامه دارد
معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: عملیات امدادرسانی و مردم‌یاری یگان‌های ارتش در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان تا بازگشت کامل اوضاع این مناطق به وضعیت عادی ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سرتیپ محمد محمودی»، معاون اجرایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به منظور بررسی و بازدید از نحوه امدادرسانی یگان‌های ارتش به مردم مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان در این استان حضور دارد.

معاون اجرایی ارتش در گفت و گویی اظهار داشت: در ادامه عملیات مردم یاری و امدادرسانی یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق سیل‌زده، تجهیزات مهندسی نیروی زمینی ارتش به‌ویژه در مناطق روستایی نیک‌شهر، نوبندیان و نگور، اقدامات لازم در بازسازی معابر، جاده‌ها و پل‌های ارتباطی و آبرسانی به مدارس و مراکز آموزشی را با تمام ظرفیت ممکن و استعداد موجود انجام دادند.

معاون اجرایی ارتش افزود: همچنین پخت و توزیع نان و مواد غذایی به‌ویژه غذای گرم، توزیع اقلام دارویی و بهداشتی مورد نیاز، انجام دهها سورتی پرواز توسط بالگردهای نیروی زمینی ارتش نیز از دیگر اقداماتی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران طی ۲۴ ساعت گذشته در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان با حضور همه نیروهای امدادی، آمادی و مهندسی از یگان‌های تابعه ارتش اعم از نیروهای زمینی، پدافند هوایی، هوایی و دریایی در کنار سایر نیروها و نهادهای حاضر در منطقه انجام داده است.

محمودی همچنین از فعالیت شبانه‌روزی بیمارستان‌های صحرایی و اورژانس‌های سیار یگان‌های ارتش در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و تصریح کرد: برابر قولی که سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش درخصوص ارسال تجهیزات پزشکی و اقلام دارویی مورد نیاز مردم سیل‌زده استان داد، این اقلام و تجهیزات در بازدیدی که امروز از این مناطق داشتم ملاحظه شد و هر آنچه که در توان نیروهای آمادی و امدادی ارتش باشد نیز در اختیار مردم مناطق سیل‌زده قرار خواهد گرفت.

معاون اجرایی ارتش در ادامه از بارگیری بیش از ۶۰ تن محموله غذایی و دارویی توسط هواپیماهای ترابری نیروی هوایی ارتش طی ساعات پایانی امروز خبر داد و افزود: این محموله امدادی فردا به زاهدان انتقال یافته و از طریق قرارگاه جنوب شرق نزاجا در اختیار یگان‌های امدادی جهت توزیع بین مردم مناطق سیل‌زده استان قرار خواهد گرفت.

محمودی در ادامه خاطرنشان کرد: هرچند در حال حاضر شرایط بحرانی منطقه فروکش کرده و اوضاع در حال بهبود و آرام شدن است، اما عملیات امدادرسانی و مردم یاری یگان‌های ارتش در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بوچستان تا بازگشت کامل اوضاع این مناطق به وضعیت عادی ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه از نقش موثر هوانیروز و نیروی هوایی ارتش در بارگیری، انتقال و توزیع اقلام آمادی، امدادی و پزشکی و حضور پررنگ یگان‌های نیروی دریایی ارتش که در منطقه چابهار، بندر جاسک و حوالی استان هرمزگان و منطقه بشاگرد در حال امدادرسانی به مردم سیل‌زده هستند قدردانی کرد.

معاون اجرایی ارتش یادآور شد: امیدواریم با تلاش و همدلی خوبی که از سوی مردم و یگان‌های حاضر در منطقه شاهد هستیم، هرچه سریعتر شاهد بازگشت شرایط عادی در مناطق سیل‌زده استان باشیم.

محمودی عنوان کرد: طی تماسی که با ستاد بحران کشور و اسماعیل نجار داشتم بر حضور موثر وزارت راه و شهرسازی در بازسازی پل‌ها و راه‌های مواصلاتی استان تاکید کردم و ان شاء‌الله با حضور پررنگ‌تر تیم‌های راهسازی این وزارتخانه، اقدامات یگان‌های مهندسی ارتش در مناطق سیل‌زده پشتیبانی و تکمیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز