رضا کیانیان:

به مراجع تقلید گفتم من هم منبر می‌روم

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۱۵۲۲
به مراجع تقلید گفتم من هم منبر می‌روم
رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با رادیو از وضعیت مدیریت فرهنگی کشور انتقاد کرده و خاطره‌ای از دیدار خود با مراجع تقلید را بازگو کرده است.

به گزارش برنا؛ رضا کیانیان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه رادیویی «پرانتزباز» درباره ضرورت بازنگری در مدیریت فرهنگی کشور گفت: «ما به عنوان هنرمند همیشه سیاست‌های کلی یعنی قانون را پذیرفته‌ایم و رعایت کرد‌ه‌ایم. ولی این‌ که نظارت‌های فراقانونی وجود دارد و توسط شوراهایی انجام می‌شود که نظر شخصی‌شان را ملاک قرار می‌دهند، کار درستی نیست.»

این بازیگر گفت: «اکنون ارتباط سینما و تئاتر با حاکمیت یک ارتباط ناکامل است. چون اگر سینما، تئاتر و موسیقی با سرمایه خصوصی فعالیت می‌کند، پس نظارت دولتی یعنی چه؟ بله، نظارت حاکمیتی در حد نظارت بر اجرای قانون معنی می‌دهد، یعنی وزارت ارشاد کافی است ولی حضور شوراها ضرورتی ندارد.»

خاطره از دیدار با مراجع

کیانیان با گلایه از عملکرد کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که تصور اشتباهی از فرهنگ و هنر دارد، گفت: «اعضای کمیسیون فرهنگی در ذهنشان فرهنگ را تبلیغات سنتی تصور می‌کنند؛ مثل منبر و مداحی. در همین مورد با چند نفر از آیات عظام حرف زدم و واکنش مثبت هم گرفتم. به آ‌ن‌ها گفتم من هم منبر می‌روم و چند میلیون نفر پای منبر من می‌نشینند! با تعجب پرسیدند چندین میلیون نفر؟ مگر کجا منبر می‌روید؟ جواب دادم در سینما و تلویزیون و تئاتر. منبر شما سنتی ولی منبر من مدرن است. وقتی سریالی بازی می‌کنم، اعضای بیت شما هم پای منبر من می‌نشینند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز