اتفاق غیر قابل باور؛

قرارمون پارک شهر؛ سه روز صد هزار تومن!

۱۳۹۷/۱۱/۲۹ - ۱۳:۳۲:۲۵
کد خبر: ۸۱۳۲۴۴
قرارمون پارک شهر؛ سه روز صد هزار تومن!
یادداشت ـــ پیروز قهرمانی

چرا باید فیلم فلورا سام به این آمار عجیب و غریب در فروش دست پیدا کند. در روزگاری که با این عدد و رقم قیمت بلیط با هیچ منطقی قابل توصیف نیست که فیلم قرارمون پارک شهر نتواند  تماشاگر را به سالنش بکشاند.

اگر صد هزار تومن را بر پانزده هزار تومن قیمت بلیط سینما تقسیم کنیم، به یک عدد شش هفت نفره می رسیم که گویا آنها در  سینما  با  هم قرار داشتند و این فاجعه از چند زاویه قابل بررسی است:

الف : فرهنگی 

ب: آسیب شناسی محتوایی

ج : تبلیغات 

د: زمان نامناسب اکران

اینکه سینما امروز به دلایل مختلف از جمله اتفاقات اقتصادی نتواند تماشاگر را به سینما بکشد از یک سو و اینکه این فیلم در زمان نامناسبی اکران می شود از سویی دیگر می تواند موارد مرتبط با این اتفاق ناگوار برای فروش فیلم فلورا رسام باشد. 

اگر چه فیلم «آشغالهای دوست داشتنی» این روزها هم اتفاقاً خوب می فروشد و در کنار چند فیلم دارای رکورد خوبی در فروش است اما باید اذعان داشت که فیلم «قرارمون پارک شهر» از عددی غیر قابل باور در فروش بر خوردار است که نمی توان همه آن را به گردن شرایط اقتصادی و زمان اکران انداخت، چرا که خیلی ها اعتقاد دارند این فیلم اگر در ایده و محتوا هم صاحب جایگاه باشد در همین شرایط از آمار منطقی تری برخوردار خواهد بود. 

فیلم «قرارمون پارک شهر» درست بعد از جشنواره فیلم شهر و بعد از اشباع شدن میل سینمایی تماشاگران سینما اکران می شود، اما این مساله نمی تواند دلیل تامهی عدم بازخورد این فیلم در سینما باشد. به هر حال هستند کسانی که نتوانستند در جشنواره فیلم فجر به سالنهای سینما برسند و مخاطب فیلم ها باشند و عملا باید گفت هنوز سینما در بدترین شرایط اکران هم مخاطبان خودش را می تواند داشته باشد.

اگر چه بعد از گذشت چند روز با تبلیغات متوسط فروش این فیلم راه افتاده است اما باید اذعان کرد که بی تردید فیلم « قرارمون پارک شهر» نمی تواند به یک فروش متوسط که حداقل های هزینه را بازگرداند دست پیدا کند. 

با توجه به اینکه فلورا سام در گفت و گو با خبرگزاری برنا از زمان اکران فیلمش راضی نبود اما باید پذیرفت اولین تجربه سینمایی او بدون درنظر گرفتن پتانسیل های بازگشت سرمایه و کشاندن تماشاگر به سینما ساخته شده است و او باید بداند ویژگیهای موفقیت یک اثر در سینما با رسانه ملی و تجربه های تلویزیونی موفقش متفاوت است و یک فیلم سینمایی برای اقبال در سینما و ایجاد موج نیازمند تبلیغات وسیع تر، بازیگران بفروش، موضوعات ملتهب یا حداقل یک اثر کمدی با تعارف مرسوم این روزهای کمدی موفق در سینما نیاز است تا سینما آن روی بی انصافش را به تو نشان ندهد. 

باید دید آیا فلورا سام و فیلمش در ادامه با چه بازخوردهایی در سینما مواجه می شود و آیا حضور بازیگران در سالنهای سینما می تواند دلیلی برای کشاندن تماشاگر به سینما باشد یا خیر. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز