رضا سعیدی‌پور وضعیت فروش فیلم‌های غیرتجاری را نگران کننده دانست؛

نگرانی جدی برای فیلم های غیرتجاری!

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۰۴:۵۷:۰۰
کد خبر: ۹۴۰۹۲۲
نگرانی جدی برای فیلم های غیرتجاری!
مدیر پردیس سینمایی ایران مال ضمن نگرانی از وضعیت فروش فیلم‌های غیرتجاری گفت: یکی از نگرانی‌های من این است که فیلم‌های فرهنگی و هنری که هدف تجاری ندارند اما از لحاظ محتوا و ساخت قوی هستند، مورد استقبال مخاطبان قرار نمی‌گیرند و به اصطلاح در گیشه شکست می‌خورند.

رضا سعیدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا با اشاره به وضعیت فروش فیلم‌های غیرتجاری گفت: یکی از نگرانی‌های من این است که فیلم‌های فرهنگی و هنری که هدف تجاری ندارند اما از لحاظ محتوا و ساخت قوی هستند، مورد استقبال مخاطبان قرار نمی‌گیرند. برای مثال ما در سینما سازندگانی مثل منیژه حکمت داریم که فیلم‌های فرهنگی و هنری بسیار خوبی ساخته اما نفروخته است. همه بلد هستند فیلمی بسازند که بفروشد اما ساخت فیلم فرهنگی و خوب که در تاریخ ماندگار شود، کار هر کسی نیست.

او ادامه داد: وجود فیلم شکست خورده در گیشه هیچ اثر منفی در کارنامه سازنده ندارد. چون فیلم‌های بسیاری هستند که خوب ساخته شدند اما نمی‌فروشند و انتظار سازنده را برآورده نمی‌کنند. این دلیل نمی‌شود که ما ساخت آثار خوب را کنار بگذاریم و به سمت فیلم‌های تجاری رویم. آثار یک تهیه‌کننده شناسنامه اوست، پس طبیعی است که تلاش می کند فیلم‌هایی بسازد که حتی اگر نفروشد از نظر هنری غنی باشد.

مدیر پردیس سینمایی ایران مال در مورد اهمیت گیشه برای تهیه‌کنندگان اظهار کرد: هر تهیه‌کننده‌ای که فیلم می‌سازد سعی می‌کند گیشه خوبی هم داشته باشد و بتواند حداقل هزینه خود را دربیاورد اما این مسئله مثل هندوانه‌ای در بسته است و نمی‌توان به راحتی گیشه خوب برای فیلمی پیش بینی کرد. تمام این مسائل بستگی به این دارد که یک فیلم خودش را چه جوری نشان دهد و چقدر بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

سعیدی‌پور در پایان اظهار کرد: اینکه می‌گویند بعضی از کارگردانان بفروش هستند را قبول ندارم. سینما یک منو است که باید همه مدل فیلم برای هر  ذائقه‌ای داشته باشد، بنابراین نمی‌توان فقط به جنبه فروش آن اهمیت داد و باقی مسائل را نادیده گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز