مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر استان قزوین:

باید هویت میراثی و تاریخی استان را حفظ کنیم

۱۳۹۷/۰۸/۲۰ - ۱۰:۱۰:۳۳
کد خبر: ۷۷۴۴۱۰
باید هویت میراثی و تاریخی استان را حفظ کنیم
نصرت اله علیرضایی گفت: باید هویت میراثی و تاریخی استان را حفظ کنیم چون هویت هر انسانی را میراث فرهنگی و معنوی که از گذشته آن جامعه به ارث رسیده، تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نصرت اله علیرضایی مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین و مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر استان در اولین جلسه ستاد خدمات سفر با موضوع نوروز ۹۸  گفت: باید هویت میراثی و تاریخی استان را حفظ کنیم چون هویت هر انسانی را میراث فرهنگی و معنوی که از گذشته آن جامعه به ارث رسیده،ت شکیل می‌دهد و اگر تاریخ را از زندگی آدم‌ها حذف کنیم، دیگر چیزی از آنها باقی نمی‌ماند.

وی افزود: از سوی دیگر باید به اقتضائات جامعه جدید، تسهیل زندگی شهروندان و بالابردن احساس تعلق اجتماعی و ارزش افزوده در مناطق سنتی توجه کنیم و در یک نگاه به روز  و مدرن ضمن حفظ سرمایه‌ها و میراث تاریخی با مدرنیته هم آشتی کنیم.

علیرضایی در رابطه با اختلاف برخی دستگاه‌ها در حوزه مدیریت شهری و اجرایی گفت: در این رابطه باید بحث را از خصومت‌های شخصی و اختلافات سازمانی خارج کنیم و با بهره گیری از نظرات کارشناسان، محققین و صاحب نظران حوزه گردشگری، شهرسازی و برنامه ریزان شهری و استفاده از تجربیات استان‌های با بافت تاریخی و سنتی بتوانیم درخصوص شهرهای استان بویژه شهر قزوین تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

وی تاکیدکرد: باید میراث تاریخی و فرهنگی را با جامعه جدید، آشتی دهیم.

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد خدمات سفر استان با بیان اینکه "ورودی هر استانی، ویترین آن است" تصریح کرد: وقتی از هر سمت وارد استان و شهر قزوین می‌شویم چنین چیزی را نمی‌بینیم در حالی که این موضوع در رابطه با بسیاری از استان‌ها و شهرها از جمله همدان و اصفهان و... صدق می‌کند.

وی افزود: باید در خصوص اینکه در استان چه آثار مادی و فرهنگی اعم از صنایع دستی، سوغات و جذابیت‌هایی وجود دارد که میتواند قزوین را معرفی کند، تعامل و اجماع صورت بگیرد و این قابلیت‌ها و دستاوردها در ورود‌ی‌های استان نمود داشته باشد که قطعا در جذب گردشگر بی‌تاثیر نیست.

علیرضایی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه خرده فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف و متنوعی در استان قزوین وجود دارد و بسیاری از ساکنین مناطق و نواحی از مهاجرین هستند احساس تعلق اجتماعی و تعصب نسبت به معرفی جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی استان در برخی نقاط ضعیف است و تولیدات فرهنگی و هنری، میراث اجتماعی و مناسک و شعائر استان به خوبی به مسافران و گردشگران معرفی نمی‌شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری قزوین ادامه داد: این خلاء را باید با استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم نهاد جبران کرد تا بتوانند با شناخت درست و احساس تعلق اجتماعی و فرهنگی بالایی که دارند به شیوه‌های مختلف به دیگران و از جمله مسافران و گردشگران معرفی کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز