حضور کاروان ایران در ۶ رشته؛

نشست خبری کاروان ورزشی «جهادگران تولید» اعزامی به مسابقات جهانی ورزش کارگری برگزار شد

۱۴۰۰/۰۷/۰۷ - ۱۲:۴۳:۲۴
کد خبر: ۱۲۴۰۰۴۰
نشست خبری کاروان ورزشی «جهادگران تولید» اعزامی به مسابقات جهانی ورزش کارگری برگزار شد
نشست خبری کاروان ورزشی «جهادگران تولید» اعزامی به سومین دوره مسابقات جهانی ورزش کارگری آتن امروز با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، رییس فدراسیون ورزش کارگری، مدیران و مسئولان این حوزه و اصحاب رسانه در سالن جلسات کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش برنا، امیر حسینی، رییس انجمن ورزش شرکت‌ها و مدیر فنی کاروان اعزامی، در این نشست با اشاره به تاریخچه تاسیس فدراسیون جهانی ورزش شرکت‌ها در سال ٢٠٠٨ در آلمان توسط توماس باخ رییس کمیته ملی المپیک درخصوص اهداف این فدراسیون گفت: حفظ سلامت و آمادگی جسمانی کارگران برای شرکت ‌ها حائز اهمیت و نیروی انسانی بهترین سرمایه شرکت‌ها است و فدراسیون جهانی با توجه به اهمیت نیروی انسانی سالم و فعالیت بدنی در کارگران شرکت ‌ها، کمک به توسعه اقتصادی و ترویح صلح و دوستی در جهان آغاز به کار کرد.

رییس فدراسیون ورزش کارگری نیز به سوابق حضور ایران در مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: ایران برای نخستین بار در دومین دوره این رقابت‌ها در فرانسه شرکت کرد و با کسب ٣١ مدال حائز رتبه سوم در بین ٢۵ کشور شد و اکنون نیز کاروان ١١۵ نفره کشورمان با ٧٠ ورزشکار که ١١ تن از آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند در سومین دوره مسابقات در آتن حاضر خواهد شد.

رمضی افزود: در رقابت‌های آتن ۴ هزار ورزشکار از ٣۵ کشور در ٢٨ رشته رسمی بایکدیگر رقابت می‌کنند و در رشته‌های دو و میدانی، تنیس روی میز و دارت آقایان و بانوان و در رشته‌های فوتبال، والیبال ساحلی و شنا آقایان کشورمان شرکت خواهند داشت.

او با بیان اینکه کاروان کشورمان با حمایت ٩ واحد صنعتی و با افزایش ۴٠ درصدی در تعداد افراد اعزامی نسبت به دوره قبل در آتن حضور خواهد یافت، تصریح کرد: ورزش نیازمند حمایت و تامین اعتبارات و تجهیزات از طریق تمامی سازمان‌ها است و امیدوارم زنجیره همکاری بین وزارت رفاه، ورزش و کمیته ملی المپیک در آینده بیش از پیش باشد و در این اعزام نیز برخی شرکت‌های ایرانی که اعتقاد راسخ به ورزش کارگری داشتند کاروان را مورد حمایت قرار دادند.

رییس فدراسیون ورزش کارگری ادامه داد: رشد ۴٠ درصدی تعداد نفرات کاروان در این دوره انگیزه‌ای برای کارگران و معرفی بهتر ورزش کارگری است و افراد کاروان سفیران توسعه ورزش کارگری برای ما خواهند شد.

جواد رمضی گفت: فدراسیون جهانی شرایط را برای مشارکت کارگران سراسر دنیا در مسابقات جهانی فراهم کرده است و این مسابقات که قرار بود خرداد برگزار شود به دلیل شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا به مهرماه موکول شد.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون پاداش مدال‌آوران تصریح کرد: وزارت ورزش و جوانان و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی همواره ورزشکاران تحت پوشش فدراسیون را مورد حمایت قرار دادند اما برای جام جهانی شرکت‌ها، جوایز از طرف شرکت ‌ها به ورزشکاران اهدا خواهد شد.

رمضی با بیان اینکه سالانه بیش از ۵٠ مسابقه برای توسعه ورزش کارگری در حوزه قهرمانی در سطح کشور برگزار می‌شود، پیرامون جایگاه پیش بینی شده برای کاروان کشورمان گفت: در این دوره به دلیل شیوع کرونا شرایط سخت‌تر است اما ورزشکاران برای کسب بهترین نتیجه تلاش می‌کنند.

کاروان ورزشی کارگران کشورمان متشکل از نمایندگان تیم‌های ورزشی کارخانجات و شرکت‌ها ١۴ تا ١٩ مهرماه به منظور شرکت در سومین دوره مسابقات جهانی ورزش کارگری در آتن حضور خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز