بررسی عملکرد تیم‌های لیگ برتری در نیم فصل

فولاد همچنان لالیگایی!

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۲۸۷۶۶۳
فولاد همچنان لالیگایی!
با به پایان رسیدن نیم فصل اول لیگ برتر فوتبال فرصت بررسی آمار و ارقام رسیده است. آماری که باعث تحلیل گذشته فولادی‌ها و پیش‌بینی‌ آینده آن‌ها می‌شود.

به گزارش برنا؛ پروژه موفق سعید آذری و جواد نکونام که به قهرمانی جام حذفی و مقام ششم لیگ انجامید در آستانه فروپاشی و خارج شدن از مسیر بود که نکونام به این تیم برگشت. آن‌ها هنوز به اوج نرسیدند اما...

آنچه گذشت

حضور عبدالله ویسی روی نیمکت فولاد با جدایی چند ستاره این تیم شامل فرشاد احمدزاده، زبیر نیک‌نفس، عارف آقاسی، محسن فروزان و ... و البته خریدهایی نه‌چندان پرآوازه همراه شد تا استارت تضعیف قرمزپوشان اهوازی زده شود. حتی شیمبا هم در آستانه پوشیدن پیراهن استقلال بود که این اتفاق رخ نداد تا اوضاع فولادی‌ها بدتر نشود. آن‌ها در 4 هفته ابتدای با نشستن ویسی روی نیمکت 2 شکست و یک تساوی به دست آوردند تا مدیران تیم اهوازی باز هم به سراغ جواد نکونام بروند. نکونام هم البته تا این لحظه عالی نبوده و در 11 بازی بعد 4 برد و 5 تساوی کسب کرده. 2 شکست آن‌ها البته مقابل استقلال و سپاهان مدعی بوده اما همین که ذهنیت برنده آن‌ها دچار افت شده خبر خوبی برای‌شان نخواهد بود. برای فولاد حضور بین 5 تیم ابتدایی نتیجه خوبی است و کسب سهمیه یک موفقیت. آن‌ها اختلاف بسیار زیادی تا صدر دارند و باید فکر قهرمانی لیگ را از سر بیرون کنند. هرچند که در جام حذفی هم کنار رفتند و تنها یک شانس جام برای‌شان مانده. سوپرجام و دیداری سخت برابر پرسپولیس.

سرمربی: عبدالله ویسی- جواد نکونام

از همان ابتدا تعویض نکونام و حضور ویسی اشتباه به نظر می‌رسید و به سرعت هم این اشتباه اصلاح شد. نکونام سخت‌کوشی را به فولادی‌ها برگردانده. فولاد در 6 بازی آخر لیگ خود 4 گل دریافت کرده، چیزی که پیشرف آن‌ها را نشان می‌دهد.

ستاره: لوسیانو پریرا

با وجود سن بالا اما یکی از شاه‌مهره‌های لیگ برتر شناخته می‌شود. او به طور مشترک کنار یامگا، دومین گلزن برتر لیگ است. هرچند که مانند یامگا پنالتی‌های زیادی را به گل تبدیل کرده. زوج او و پاتوسی قطعا نقطه مثبت فولاد است.

رکورد

آن‌ها یک رکورد منفی دارند. به هر 4 تیم ابتدای جدول باخته‌اند. رکورد تقریبا مثبت فولاد، متحمل شدن یک شکست در خانه در رقابت‌های امسال است. آن‌ها جز باخت مقابل پرسپولیس در هیچ دیدار خانگی دیگر شکست نخورده‌اند.

آنچه خواهید دید

نتیجه دیدار سوپرجام وضعیت روحی فولادی‌ها را برای ادامه لیگ مشخص می‌کند. آن‌ها در ادامه درگیر بازی‌های آسیایی هم می‌شوند احتمالا به خاطر فشردگی، دچار افت کیفیت بدنی خواهند شد. نکونام اگر بتواند فولاد را به سهمیه لیگ قهرمانان برساند و در بازی‌های آسیایی امسال خوب کار کند یک جهش بزرگ در مربیگری‌اش برمی‌دارد. حضور دوباره آن‌ها در رتبه ششم در مسابقات امسال لیگ اما محتمل‌ترین رتبه برای فولاد است.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز