الاهلی ۲- ۱پرسپولیس؛

تلافی از نوع سوما/ پرسپولیس اهل برد نبود

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۲۰:۵۲:۱۷
کد خبر: ۸۳۷۱۹۶
تیم پرسپولیس در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه دو بر یک مقابل الاهلی تن به شکست داد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا دو تیم الاهلی عربستان و پرسپولیس ایران امشب از ساعت 20 در ورزشگاه راشد مکتوم امارات به مصاف هم رفتند.

در این مسابقه، پرسپولیس با لباس‌های قرمز و تیم الاهلی با لباس‌های آبی پررنگ در زمین حاضر شدند. سرخپوشان آغازگر نیمه اول بازی بودند. در دقیقه 5 تیم میزبان حمله‌ای را آغاز کرد که ارسال توپ در اختیار بیرانوند قرار گرفت و مهاجم تیم الاهلی با بیرانوند برخورد کرد. در دقیقه 8 پرسپولیس بار دیگر به شدت دروازه الاهلی را با شوت نعمتی تهدید کرد که در یک رفت و برگشت پرسپولیس از سمت چپ صاحب کرنر شد. در دقیقه 11 حرکت خوب نورالهی و شوت زمینی او از کنار دروازه الاهلی گذشت. در دقیقه 16 بار دیگر حمله قرمزپوشان توسط علیپور و نعمتی شکل گرفت که مدافعان سبزپوش سراسیمه توپ را دور کردند. در دقیقه 24 یاد و خاطره هادی نوروزی توسط هواداران گرامی داشته شد. در دقیقه 25 موسی بازیکن الاهلی پشت هجده قدم روی بشار خطا کرد و داور اعلام ضربه کاشته برای پرسپولیس نمود. شوت ترابی از روی دروازه گذشت. در دقیقه 29 تیم الاهلی ضد حمله‌ای را توسط غریب آغاز کرد که در پی برخورد با بیرانوند، داور نقطه پنالتی را نشانه رفت. عمر السوما پشت توپ ایستاد و گل اول این دیدار را به ثمر رساند. در دقیقه 44 شوت از راه دور احمد نورالهی از کنار دروازه الاهلی گذشت. داور برای نیمه اول، دو دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت. این دیدار در پایان نیمه نخست با نتیجه یک بر صفر به سود الاهلی خاتمه یافت.

با شروع نیمه دوم بازهم این تیم پرسپولیس بود که بازی را هجومی آغاز کرد و علیپور در پنج دقیقه ابتدایی نیمه دوم دو موقعیت خوب را در محوطه جریمه الاهلی به دست آورد که با واکنش دروازه بان حریف توپ مهاجم پرسپولیس به گل تبدیل نشد. در دقیقه 62 روی فرار زیبای شیری و پاس او به علیپور بهترین موقعیت برای سرخپوشان به دست آمد که علیپور با یک ضربه بی دقت توپ را به بیرون زد. رفته رفته فشار سرخپوشان روی دروازه الاهلی بیشتر شد و حملات بیشتری را تدارک دیدند ولی در زدن ضربات نهایی دقت لازم را نداشتند. برانکو برای تغییر سیستم بازی و رسیدن به گل سه تعویض انجام داد و امید عالیشاه، اسدی و رفیعی را به میدان آورد. در این بین بازیکنان الاهلی نیز روی ضد حملات کار می کردند و صاحب چند موقعیت خوب شدند. در حالی که پرسپولیس فشار خود را بیشتر کرده بود برای رسیدن به گل تساوی این تیم الاهلی بود که توسط عمر السوما در دقیقه 84 روی یک ضربه آزاد توانست گل دوم را به ثمر برساند. بعد از دریافت گل دوم به نوعی شیرازه تیم پرسپولیس بهم ریخت و در دقایق پایانی بازی نتوانستند به حملات خود ادامه دهند. نکته حائز اهمیت در این بازی عملکرد ناموفق علیپور بود که چندین فرصت خوب را از دست داد. شجاع خلیل زاده در دقیقه 93 بازی توانست روی ارسال توپ با ضربه سر یکی از گل‌های خورده را جبران کند ولی دیگر سرخپوشان نتوانستند گل دوم را جبران کنند.

پرسپولیس با این باخت 4 امتیازی باقی ماند و باید به انتظار بنشیند تا تکلیف این گروه در هفته‌های پایانی مشخص شود.

 

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، محمد نادری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، بشار رسن،  مهدی ترابی، سیامک نعمتی و علی علیپور.

ترکیب الاهلی:

محمد العویس، حسین عبدالغنی، آدریان سانتوس، عبدالباسط هندی، سعید المولد، پابلو دیاز، نوح الموسی، عبدالرحمان غریب، عبدالفتاح عسیری، عمر السومه و جانینی.

 داور: ما نینگ

کمک‌ها: کاویی – شی ژانگ

داور چهارم: لاو فونگ هی از هنگ کنگ

نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا:  سعید المصری  از سوریه

ناظر داوری: آنتونی دکاستا از هند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز