احد جاودانی در غرفه وزارت ورزش وجوانان ؛

ورزش می تواند در معرفی و گسترش یک مرام و یک مسلک موثر باشد

۱۳۹۸/۰۲/۲۹ - ۱۷:۴۷:۲۴
کد خبر: ۸۴۸۱۱۲
ورزش می تواند در معرفی و گسترش یک مرام و یک مسلک موثر باشد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اظهار داشت : هیچ دینی به اندازه دین اسلام بر توجه به ورزش با هدف سالم سازی جسم و روح تاکید ندارد .

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، احد جاودانی که در غرفه وزارت ورزش وجوانان حضور یافته بود در گفت وگو با ستاد خبری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قران وزارت ورزش وجوانان گفت : جدا از نگاه ایدئولوژیک امر به وزش بسیار حیاتی است و همه ادیان متفقا براین باورند اگر انسانها جسم سالم داشته باشند به دلیل داشتن روان خوب و بانشاط می توانند انتخابهای خوبی داشته باشند و بالطبع زندگی خوبی خواهند داشت .

او اضافه کرد : اما این نکته را هم نباید دور از ذهن داشت که به همان نسبت که نگاه دینی در تشویق انسانها تاثیر دارد ورزش هم می تواند در معرفی و گسترش یک مرام و یک مسلک موثر باشد .آدمی که سالم و و فکرسالم دارد نشاط وانگیزه خوبی وجود دارد، می تواند دین خوب و مذهب رو پیدا کند و لذا ورزش می تواند در انتخاب مکتب این فضا را ایجاد کند و روح را به سمت خوبی ها پرواز دهد .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به تاکیدات ادیان الهی و مکاتب انسانی بر توجه به جسم و سلامتی ، نگاه اسلام به ورزش را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت : یک بررسی ساده نشان می دهد که مکاتب دینی و به خصوص دین اسلام توجه جدی و بیشتری به موضوع ورزش و سلامت انسانها دارد و این تاکیدات تلاش دارند که جسم انسان را به واسطه ورزش به سمت سلامتی سوق دهند.

وی اضافه کرد: شما اگر نگاهی به زندگی ائمه دینی و امامان مان بیاندازید متوجه خواهید شد عموما اهل ورزش بودند و طرفداران شان را به این امر مهم توصیه می کنند .

جاودانی افزود: دیدگاه مذهبی ما می گوید ورزش جسم را سالم و آمادگی لازم را در فرد ایجاد می کند تا از تفکر و دیدگاهش دفاع کند؛ بنابراین می بینیم که ورزش هایی چون سوارکاری،تیراندازی و شنا بسیار مورد تاکید قرار گرفته است .

او این نکته را مورد توجه قرار داد که رهبران دینی اسلام در هیچ برههای از تاریخ، ورزش را نفی نکرده اند اضافه کرد : در مباحثی مثل موسیقی مجسمه سازی دیدگاههای متفاوتی وجود داشته، اما در مورد ورزش همه دیدگاه مثبتی دارند و همه معتقدند افراد و مردم باید ورزش کنند تلاش کنند جسمی سالم داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران دربخش دیگری از سخنانش به اثرات اجتماعی ورزش اشاره کرد و افزود: به عنوان مثال توسعه ورزش همگانی می تواند در گسترش روح تعاون اثر مثبتی داشته باشد و یا با کمک ورزشکاران اخلاق مدار می توان برای نسل جوان الگو سازی کرد و فضایل اخلاقی را در جامعه نشر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز