بنیامین قره‌حسنلو در گفتگو با خبرگزاری برنا:

شناگرها بدون استخر جایی برای تمرین ندارند/ تعویق یک ساله المپیک توکیو اتفاق مثبتی است/ سه هفته است از خانه خارج نشدم

۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۰۱:۱۲:۳۳
کد خبر: ۹۸۵۵۷۴
شناگرها بدون استخر جایی برای تمرین ندارند/ تعویق یک ساله المپیک توکیو اتفاق مثبتی است/ سه هفته است از خانه خارج نشدم
شناگر تیم ملی گفت: شنا رشته‌ای است که محیط و تمرینات آن نسبت به رشته‌های دیگر که در خشکی هستند، متفاوت است و وقتی از یک شناگر استخر او را می‌گرند، دیگر جایی برای تمرین ندارد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ بنیامین قره‌حسنلو، شناگر تیم ملی ایران، در خصوص تعویق یک ساله بازی‌های المپیک توکیو و روند تمرینی که در حال حاضر دارد، طی گفتگو با خبرنگار برنا بیان کرد: در حال حاضر خیلی وقت است که تمرینات در آب نداریم و به دلیل شیوع ویروس کرونا همه استخرها بسته هستند، به همین دلیل تمریناتمان را در خانه انجام می‌دهیم. تقریبا سه هفته می‌شود خود من از خانه بیرون نرفتم. به نظر من این که یک فرصت یک ساله برای شروع تمرینات، برنامه‌ریزی و رفع اشکال داریم تا قوی‌تر جلو برویم، نکته بسیار مثبتی است. تعویق یک ساله المپیک توکیو از این نظر واقعا برای من می‌تواند مثبت باشد.

وی اظهار داشت: شنا رشته‌ای است که محیط و تمرینات آن نسبت به رشته‌های دیگر که در خشکی هستند، متفاوت است. کار اصلی ما در آب است، مثلا اگر از یک دونده زمین دو او را بگیرند می‌تواند در خیابان‌ها تمرین کند و اگر از یک فوتبالیست زمین او را بگیرند، می‌تواند در پارک‌ها تمرین کند. اما وقتی از یک شناگر استخر او را می‌گیرند، دیگر جایی برای تمرین ندارد.

قره‌حسنلو افزود: این مسئله فقط مختص رشته یا کشور ما نیست و روند آن دست مسئولین یا شخص دیگری نبوده. بیماری است که همه‌گیر و جهانی شده، در واقع تمام کشورهای دنیا درگیر آن شدند.

شناگر تیم ملی ایران در پایان گفت: ما واقعا امیدوار هستیم که در این یک‌سال باقی‌مانده موفق به کسب سهمیه شویم، اما بستگی دارد که استخر کی باز می‌شوند تا ما بتوانیم تمریناتمان را شروع کنیم. احتمالا تا دو ماه دیگر استخرها باز نخواهند شد و با تمرینات خانگی فقط می‌توان بدن‌مان را حفظ کنیم و ارتقا سطح آمادگی ممکن نیست. هر زمانی که استخرها باز شوند، برنامه‌ریزی خودمان را می‌کنیم و با این انرژی که ورزشکاران می‌گذارند، قطعا می‌توانیم سهمیه المپیک را کسب کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز