بنیاد ملی خانواده توسط مجمع خیرین راه اندازی می شود

۱۴۰۰/۱۰/۰۲ - ۱۳:۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۲۷۷۴۱۶
بنیاد ملی خانواده توسط مجمع خیرین راه اندازی می شود
رئیس مجمع خیرین کشور گفت: به منظور رسیدگی به امور نیازمندان در عرصه های مختلف بزودی «بنیاد ملی خانواده» توسط خیرین در کشور راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ دومین مجمع خیرین استان قزوین ظهر پنجشنبه با حضور حبیب الله بوربور رئیس مجمع خیرین کشور، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی؛  حسن حمزه زاده مدیرعامل مجمع خیرین کشور، در سالن باغستان قزوین برگزار شد.

حبیب الله بوربور در این جلسه اظهارداشت: خداوند در ذات هر موجودی مقرر کرده اگر به کسی خدمت کرد خودش لذت ببرد و انسان به عنوان اشرف مخلوقات بیشترین لذت را در زندگی از انجام امور خیرخواهانه و دستگیری از دیگران خواهد برد.

وی اضافه کرد: جایگاه انسان بسیار بالاست و نمی تواند رنج دیگران را تحمل کند و خیرین به عنوان انسان هایی با مسئولیت اجتماعی بالا معمولا در کمک به دیگران پیشگام هستند و از اجر معنوی نیز بهره می برند.

بوربور تصریح کرد: در یک زمان که چند شیفته بودن مدارس یک چالش جدی نظام بود ما گزارشی به رهبری ارائه کردیم و ایشان سفارش کردند با همت نمایندگان 4 میلیارد دلار کمک دریافت و با مشارکت خیرین این نیاز کشور را تامین کنیم و ما هم در 30 استان کشور مجمع خیرین مدرسه ساز را فعال کردیم و توانستیم 25 درصد ساخت مدارس را برعهده بگیریم و تاریخ ساز شویم.

333333

رئیس مجمع خیرین کشور یادآورشد: در ادامه فعالیتها توانستیم جامعه خیرین مسکن ساز معلولان را راه اندازی کنیم و با این اقدام 42 هزار مسکن ساخته شده که 12 هزار واحد آن را به خانواده های دارای دو معلول اهدا کردیم و سپس انجمن خیرین بانوان راه افتاد و در ادامه خیرین کتابخانه ساز و در نهایت امروز در هشت محور این مجموعه خدمت رسانی می کند.

وی بیان کرد: برای این که فعالیت های مجمع از پشتوانه علمی هم برخوردار باشد باچهار دانشگاه توافق کرده ایم و با احتساب این فعالیتها در حال حاضر 19 مجموعه توسط خیرین فعال شده و در عرصه های مختلف خدمت سرانی می کند.

بوربور گفت: با عضویت مجمع خیرین در شورای اجتماعی ما نیز در جمع 12  وزیر و نمایندگان 20 ارگان و دستگاه حق رای داریم که می تواند در پیشبرد برنامه ها موثر باشد.

بنیاد ملی خانواده توسط مجمع خیرین راه اندازی می شود

رئیس مجمع خیرین کشور در ادامه بیان کرد: مشکلات ناشی از پیر شدن جمعیت و نیز آسیب های اجتماعی در عرصه های مختلف از جمله طلاق، اعتیاد، مسکن، ازدواج موجب شده است با توجه به توانمندی خیرین اخیرا مسئولیت سنگینی به این مجمع واگذار شده و قرار است « بنیاد ملی خانواده» توسط مجمع راه اندازی و فعالیت کند.

22222

وی اضافه کرد: با شکل گیری « بنیاد ملی خانواده» به امور ازدواج، طلاق، مسکن و معیشت و سایر موارد مهم امور جوانان و حتی بزرگسالان و سالمندان نیازمند رسیدگی می شود و این کار سنگین و بسیار مهم تنها با مشارکت شما خیرین قابل اجراست.

بوربور اظهارداشت: باید مشکلات را اولویت بندی کنیم و موضوعات مهمی چون  فرزند آوری، سالمندی، ازدواج و مسائل مرتبط به آن مورد توجه جدی  کارشناسی قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر در کشور حدود 10 میلیون سالمند داریم و در بیست سال آینده این تعداد به 30 میلیون نفر افزایش خواهد یافت که با احداث خانه های سالمند نمی توان نیازهای این گروه را تامین کرد لذا از امروز باید به فکر باشیم تا فردا دچار بحران نشویم.

وی تصریح کرد: راه اندازی بنیاد ملی خانواده و انجام ماموریت های خطیر آن بیش از یک هزار میلیارد تومان هزینه دارد که یک واقف برای تامین هزینه اعلام آمادگی کرده اما کار سختی در پیش است که بایستی با برنامه ریزی و هدف گذاری اساسی و علمی به آن دست یابیم.

بوربور گفت: همه دنیا به سالمندان فکر کردند برای نمونه در کشور انگلیس از 103 سال قبل فکر کرده اند تا اگر کسی پیر شد بتواند خدمات بگیرد در حالی که ما در ابتدای راه هستیم و اگر تدبیر نکنیم حتما چالش خواهیم داشت.

image_2021_12_23-13_54_49_238_jmu

وی یادآورشد: اگر هر خانواده دو فرزند داشته باشیم جمعیت ما ثابت می ماند و اگر تک فرزندی باشد جمعیت نصف می شود لذا ما از  امروزباید برنامه ریزی کنیم و جوان امروز خدمت بدهد و در پیری خدمت بگیرد و مدیریت زمان مهم است و ما آماده اجرای این طرح مهم هستیم.

بوربور اظهارداشت:  دولت با داشتن چاه نفت و بانک مرکزی نتوانسته این اقدام را انجام دهد اما به دلیل ظرفیت خیرین امروز این مسئولیت به ما سپرده شده و چون احساس می کنیم با ادامه این وضعیت شرایط برای نسل بعدی تاریک است ما خیرین پذیرفته ایم وارد کار شویم.

وی با انتقاد از دریافت مالیات از خیرین گفت: در دنیا قوانین جوری است که اگر فرد ثروتمندی کارخیر کند بعنوان مالیات حساب می شود اما در ایران اگر کسی مدرسه بسازد از وی مالیات می گیرند که نمونه اخیر آن فرد خیری با 28 میلیارد تومان یک مدرسه ساخته و برای ایشان 10 درصد مالیات وضع کرده اند و این رویکرد مانع کارهای خیر خواهد شد.

بوربور اظهارداشت: بدنبال فع این مشکل هستیم و در این دوره که مجلس انقلابی روی کار آمده انتظار داریم این مشکل به صورت قانونی حل شود.

وی بیان کرد: فراکسیونی در مجلس با حضور 150 نماینده تشکیل شده تا مشکل به صورت قانونی حل شود و در بودجه امسال پیشنهاد دادیم موضوع تراکنش مالی خیرین حذف شود تا نیکوکاران انگیزه کار خیر را از دست ندهند.

وی بیان کرد: دریافت مالیات از تراکنش فعالیت خیرین یک اشتباه بزرگ و خیانت است و حتما بایستی این تراکنش حذف شود.

بوربور اظهارداشت: مجمع خیرین هم در دولت به عنوان شورای اجتماعی وهم در مجلس جایگاه دارد و از این ظرفیت برای رفع موانع باید استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین در 288 بیمارستان کشور، مجمع خیرین تشکیل شده و با خرید و تهیه اقلام پزشکی و نیز تامین هزینه های همراه بیمار در این عرصه نیز ورود کرده ایم و سالانه دهها میلیارد تومان خدمات رایگان داده می شود که ارزشمند است.

در ادامه انتخابات مجمع خیرین استان برای انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسان برگزار شد.

image_2021_12_23-14_2_0_681_Lsi

در این انتخابات که با حضور 75 نفر از خیرین استان برگزار شد تعداد 12 نفر برای حضور در هیئت مدیره و 4 نفر برای بازرسی داوطلب شدند.

پس از مشخص شدن داوطلبان رای گیری با ورقه انجام شد و اعضای جدید مجمع خیرین استان قزوین بدین شرح انتخاب شدند.

مهری السادات تقوی با 48 رای، حسن آصفی با 42 رای، حبیب درگاهی با 39 رای، محمد حسین گروسی با 34 رای، فاطمه اشدری با 32 رای، محمد علیجانی با 31 رای، ولی چگینی با 31 رای ، صیاد رحمانی با 10 رای و علی صادقی نیارکی با 9 رای و ابوئالفضل صفدری با 7 رای به عنوان اعضای هیئت مدیره به مدت دو سال انتخاب شدند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز