فعالیت خیرین در عرصه های مختلف عمرانی و محرومیت زدایی در کشور ماندگار است

۱۴۰۰/۱۰/۰۲ - ۱۵:۳۴:۱۶
کد خبر: ۱۲۷۷۴۹۰
فعالیت خیرین در عرصه های مختلف عمرانی و محرومیت زدایی در کشور ماندگار است
نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت های خیرین در محرومیت زدایی و اجرای طرح های عمرانی در عرصه های آموزشی، فرهنگی، دینی، ورزشی و مذهبی ماندگار و ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین ؛ دومین مجمع خیرین استان قزوین ظهر پنجشنبه با حضور حبیب الله بوربور رئیس مجمع خیرین کشور، رجب رحمانی نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی؛ حسن حمزه زاده مدیرعامل مجمع خیرین کشور و حبیب درگاهی مشاور امور جوانان جمعیت هلال احمر کشور در سالن باغستان قزوین برگزار شد.

رجب رحمانی در این مراسم گفت: مجمع خیرین یک تشکل انسان های نیکوکاری است که با روحیه خیرخواهانه و توام با معنویت بدنبال امور خدا پسندانه هستند و کمک دولت شده اند.

image_2021_12_23-16_29_35_278_Xo4

وی اظهارداشت: با بودجه ای که در شرایط تحریم در کشور داریم در بخش عمرانی ۴۳ درصد و هزینه ای ۵ درصد است و ما دنبال رشد ۸ درصدی هستیم و کار سخت شده است.

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: قرار است صندوق هایی در استان تشکیل شده و اختیارات استانداران بیشتر شود تا برخی کارها مغفول نماند.

وی بیان کرد: بسیار خرسندیم که با کمک خیرین اموری چون مدرسه سازی، ساخت مسجد، پل، امور عمرانی، آبرسانی در مناطق محروم شتاب گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

رحمانی تصریح کرد: با حضور خیرین در کنار دولت می توان امیدوار بود بسیاری از گره ها برای نیازمندان و نیز مناطق محروم گشوده شود.

image_2021_12_23-16_29_27_664_X3S

در ادامه حسن آصفی گفت:  در استان با وجود خیرین کارهای ارزشمندی شده که هر گاه مشکلی بوده به سراغ این افراد رفته ایم و آنها گره گشا بوده اند.

وی بیان کرد: با کمک خیرین با اجرای طرح نذر آب در استان سیستان و بلوچستان در هامون توانستیم آبرسانی به 5 روستا را به پایان برسانیم و امسال هم قرار است این طرح در شهرستان درمیان استان خراسان جنوبی برای مردم 28 روستا عملیاتی شود.

رئیس مجمع خیرین استان قزوین یادآورشد: جذب کمک های خیرین و ارسالربه سیلزدگان، تهیه کانکس برای سیل زدگان لرستان، تهیه دستگاه دیالیز و ونتیلاتور برای بیماران کرونایی، تفاهم نامه با کمیته امداد و خانه مشارکت سلامت در توزیع بسته های غذایی، تهیه ماسک، توزیع غذای گرم و همکاری در آبرسانی روستای هامون، تشکیل بانک امانت پزشکی در ۵ شهرستان از اقدامات انجام شده است.

آصفی بیان کرد: حدود 180 خیر در استان قزوین در امور مختاف با مجمع همکاری می کنند و امیدواریم امسال هم بتوانیم بخشی از نیازهای افراد را تامین کنیم.

حق شناس مدیر موسسه مساوات هم گفت: به منظور ایجاد هماهنگی، وحدت رویه و پشتیبانی از خیریه های استان، قرارگاه مواسات از شش ماه قبل راه اندازی شده  و شهر قزوین به سه منطقه و چهار محدوده تعریف شده و  هر مسجدی که ظرفیت خوبی دارد و می تواند محور فعالیت های مردمی باشد مانند مسجد مثل طاق بهلول و سوخته چنار کارها در آنجا ساماندهی می شود.

image_2021_12_23-16_29_34_483_fLt

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از پراکنده کاری و نیز ضایع شدن حق افراد سامانه ای راه اندازی شده که همه کمک های خیرین به افراد با کد ملی ثبت و ضبط می شود تا مشکلی ایجاد نشود و کسی از خدمت رسانی بازنماند.

حق شناس بیان کرد: با فعال شدن ۱۳ کمیته از جمله معیشت، امور زندانها، امور فرهنگی، مسکن، وام، جهیزیه و بانوان ضمن ارتباط با خیرین برای توزیع اقلام مورد نیاز هم نظم خاصی ایجاد شده است.

در ادامه گروسی مدیرعامل مجمع خیرین استان هم گفت: از همه شرکت کنندگان درخواست می کنیم به عنوان هیئت امنا در مجمع حضور داشته باشند تا حمایت ها بیشتر شود.

وی خواستار صدور مجوز رسمی در استان برای خیرین شد.

در ادامه انتخابات مجمع خیرین استان برای انتخاب اعضای هیئت مدیره و بازرسان برگزار شد.

در این انتخابات که با حضور 75 نفر از خیرین استان برگزار شد تعداد 12 نفر برای حضور در هیئت مدیره و 4 نفر برای بازرسی داوطلب شدند.

image_2021_12_23-13_54_52_847_HkJ

پس از مشخص شدن داوطلبان رای گیری با ورقه انجام شد و اعضای جدید مجمع خیرین استان قزوین بدین شرح انتخاب شدند.

مهری السادات تقوی با 48 رای، حسن آصفی با 42 رای، حبیب درگاهی با 39 رای، محمد حسین گروسی با 34 رای، فاطمه اشدری با 32 رای، محمد علیجانی با 31 رای، ولی چگینی با 31 رای ، صیاد رحمانی با 10 رای و علی صادقی نیارکی با 9 رای و ابوئالفضل صفدری با 7 رای به عنوان اعضای هیئت مدیره به مدت دو سال انتخاب شدند.

انتهای پیام

نظر شما