موسوی: در چین فهمیدم همه چیز پول نمیشود/ نسل خوبی به بوکس بزرگسالان تزریق میکنیم
شاهین موسوی، ملیپوش سابق بوکس ایران که برای تجربه فضای جدید چندین ماه در باشگاه چینی فعالیت کرده بود، پس از شکل گرفتن شرایط امنیتی در کشور، به ایران بازگشت و حالا در تیم ملی بوکس امید به دنبال انتقال تجربیات خود به آیندهسازان بوکس ایران است.
میخواهیم امیدهای بوکس را به وضعیت آمادگی خوبی برسانیم
موسوی در گفتوگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا درباره سمت خود در تیم ملی امید و وضعیت تمرینات گفت: در حال حاضر بچهها در شرایط خوبی تمرین میکنند. پس از حدود دو ماه دوری از اردوها، به دلیل تعطیلی باشگاهها و شرایط موجود، تمرینات با وقفه مواجه شده بود اما خوشبختانه با برنامهریزی انجامشده، روند تمرینی از سر گرفته شده است. در حال حاضر شرایط تمرینات رو به بهبود است و به لطف خدا، وضعیت بدنی ورزشکاران روز به روز بهتر میشود. هدف ما این است که بچهها را به اوج آمادگی برسانیم تا بتوانند در مسابقات قهرمانی آسیا نتیجه خوبی کسب کنند.
نگران خانوادهام بودم و به ایران برگشتم
وی در خصوص تجربه حضورش در کشور چین گفت: من حدود پنج ماه در چین حضور داشتم. شرایط کلی بد نبود اما دلیل اصلی حضورم بیشتر مسائل مالی و تجربهاندوزی بود. در نهایت با توجه به اتفاقاتی که در کشورمان رخ داد، متوجه شدم همه چیز پول نیست. ترجیح دادم برگردم تا در کنار خانواده باشم و شرایط روحی بهتری داشته باشم. نمیخواستم دور از خانواده استرس آنها را داشته باشم و تصمیم گرفتم برگردم وگرنه در چین شرایط خوبی داشتم و تجربیات خوبی هم کسب کردم.
کشور ما استعدادهای خوبی در رشته بوکس دارد
مربی تیم ملی بوکس ادامه داد: در آن مدت، با مربیان و بوکسورهای مختلفی آشنا شدم و از نزدیک سطح بوکس در کشورهای دیگر را دیدم. این تجربه باعث شد متوجه شوم کشور ما از نظر استعداد در سطح بسیار خوبی قرار دارد و ظرفیت بالایی برای پیشرفت وجود دارد.
سعی میکنم چیزی را که بلدم، به جوانترها انتقال دهم
موسوی درباره استفاده از تجربیات دوران حضور در چین در تیم ملی امید گفت: سعی میکنم نکاتی را که از مربیان و ورزشکاران خارجی یاد گرفتهام، به تمرینات اضافه کنم و در اختیار بوکسورهای خودمان قرار بدهم. هدف ما این است که با انتقال این تجربیات، به ارتقای سطح فنی ورزشکاران کمک کنیم تا بتوانند در مسابقات بینالمللی عملکرد بهتری داشته باشند.
بوکسورهای ما در قهرمانی آسیا میدرخشند
وی درباره پیشبینی خود از عملکرد تیم در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ما همیشه به تیممان امیدوار هستیم. در سالهای گذشته نیز تیم ملی با مدال از رقابتها بازگشته است و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد. برخی از ورزشکاران تجربه بالایی دارند و برخی دیگر کمتجربهتر هستند. اما به نظر من باتجربهها میتوانند مدالهایشان را تکرار کنند و کمتجربهها هم با انگیزه بالا و قرعه مناسب، میتوانند نتایج خوبی کسب کنند. خوشبختانه تیم امید از نظر انگیزه در شرایط بسیار خوبی قرار دارد. بازیکنان جوانی که از رده جوانان وارد امید شدهاند، انگیزه بالایی دارند و همین موضوع به پیشرفت تیم کمک میکند.
فاصله بین ردهها در تیم ملی امید کم میشود
موسوی درباره روند انتقال بازیکنان از رده جوانان به بزرگسالان نیز توضیح داد: یکی از برنامههای مهم تیم امید، آمادهسازی تدریجی ورزشکاران برای ورود به رده بزرگسالان است. تفاوت بین ردههای سنی بسیار زیاد است و برخی ورزشکاران در ابتدای ورود به بزرگسالان دچار شوک میشوند اما ما تلاش میکنیم این فاصله را کم کنیم.
تیم ملی امید برای بزرگسالان پشتوانهسازی انجام میدهد
وی تاکید کرد: هدف این است که ورزشکاران از نظر بدنی، روحی و تجربی به سطحی برسند که هنگام ورود به تیم بزرگسالان دچار افت نشوند و بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند. در واقع تیم امید نقش مهمی در پشتوانهسازی برای تیم ملی بزرگسالان دارد. اگر این روند ادامه پیدا کند و حمایت لازم وجود داشته باشد، میتوانیم نسل خوبی را به تیم بزرگسالان تزریق کنیم و آینده بوکس کشور را تضمین کنیم.
انتهای پیام/