علیزاده طباطبایی: تهدید رئیسجمهور جرم عمومی است/ دادستان باید ورود کند
سید محمود علیزاده طباطبایی در گفتوگو با خبرنگار برنا درباره سابقه اظهارات و تهدیدات علیه افراد سیاسی و مسئولان کشور اظهار کرد: متأسفانه این اتفاقات بیسابقه نیست. بهویژه در یکی دو دهه اخیر نمونههای متعددی از این دست موارد را شاهد بودهایم. حتی در مقاطعی مرحوم آیتالله هاشمی رفسنجانی نیز با تهدیدهایی مواجه بود.
این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران افزود: درباره آقای پزشکیان نیز اصل این موضوع عجیب نیست، اما آنچه قابل تأمل است، مصونیتی است که به نظر میرسد برخی افراد از آن برخوردارند. در حالی که افرادی به دلیل اظهاراتی بسیار کماهمیتتر با اعلام جرم و پیگرد قضایی مواجه میشوند، در اینگونه موارد شاهد واکنش دستگاه قضایی نیستیم.
عضو هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد: تهدید رئیسجمهور یک جرم عمومی محسوب میشود و دادستان باید به عنوان مدعیالعموم وارد عمل شده و اعلام جرم کند. متأسفانه میبینیم که دستگاه قضایی تاکنون واکنشی نشان نداده و این مسئله این ذهنیت را ایجاد میکند که برخی افراد از نوعی مصونیت برخوردارند.
علیزاده طباطبایی با اشاره به انتظار افکار عمومی از دستگاه قضایی گفت: انتظار عمومی از دادستان این است که به این موضوع رسیدگی کند و نسبت به آن واکنش قانونی نشان دهد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این سطح از صراحت در تهدیدها سابقه داشته است، اظهار کرد: شاید در گذشته تهدیدها تا این اندازه صریح نبوده باشد، اما از مدتها قبل شاهد تهدید برخی مسئولان و چهرههای سیاسی بودهایم. آقای ظریف و آقای روحانی مورد تهدید قرار گرفتند و پس از آن آقای عراقچی و حتی آقای قالیباف نیز با چنین رفتارهایی مواجه شدند.
این حقوقدان ادامه داد: برخی بی عملیها در قبال این موارد موجب شده است که افراد جسورتر شوند و چنین اقداماتی را با صراحت بیشتری انجام دهند.
انتهای پیام/