معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

ارسال بخشنامه ثبت نام دانش آموزان به مدارس/ امسال یک و نیم میلیون دانش‌آموز کلاس اولی داریم/ زمان ثبت نام کلاس اولی ها اول خرداد است/ دوره حاکمیت کتب درسی به سر آمد

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۸:۳۴:۲۶
کد خبر: ۱۱۷۹۹۳۱
رضوان حکیم زاده گفت: امسال در پی ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی و یک و نیم میلیون دانش آموزان کلاس اولی هستیم که امید است سنجش برای این کودکان انجام شود.

به گزارش برنا؛ نشست خبری با موضوع ثبت نام مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با حضور رضوان حکیم زاده، معاون  آموزش ابتدایی و محمود حبیبی مدیر کل  دفتر فناوری اطلاعات وارتباطات امروز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت برگزار شد.

رضوان حکیم زاده در ابتدای نشست معاون  آموزش ابتدایی گفت: روز ۲۲ اردیبهشت بخشنامه ثبت نام به مدارس ارسال شده است. بر اساس بازخوردها و چالش‌های ثبت نام در سال گذشته سعی شده این مسائل امسال برطرف شود.

او افزود: رعایت حفظ تکریم والدین مورد توجه ویژه است. ثبت نام برای نوآموزان بیش از یک اتفاق اداری یک رویداد جدید و تاثیرگذار است. هدف در ثبت نام تسهیل گری و توجه به کرامت دانش آموزان است.

حکیم زاده ادامه داد: امکان ثبت نام الکترونیک برای تمامی پایه ها وجود دارد. البته برای نوآموزان هم به دو طریق حضوری و غیر حضوری است. تمامی پایگاه های سنجش از سوی آموزش و پرورش استثنایی فعال شده اند.

معاون  آموزش ابتدایی افزود: امسال در پی ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی و یک و نیم میلیون دانش آموزان کلاس اولی هستیم.امید است سنجش برای این کودکان انجام شود.

او افزود برای رعایت اصول تربیتی و توجه به اعتماد به نفس کودکان تمامی آزمون‌ها برای دانش آموزان کلاس اولی ممنوع است. زمان ثبت نام کلاس اولی ها اول خرداد به شکل رسمی و از طریق درگاه «سیدا» و «پادا» انجام می شود.

معاون  آموزش ابتدایی گفت: مدیران مدارس باید دانش آموزان میان پایه را ثبت نام کنند. در سال تحصیلی گذشته توانستیم اسامی و اطلاعات دانش آموزان کلاس اولی را زودتر از موعد پیدا کنیم. توجه به دانش آموزان جامانده از تحصیل و دخالت به موقع مورد توجه است.

حکیم زاده افزود: وزارت آموزش و پرورش به دنبال اعمال اقدامات بر اساس تسهیل امور است. پیش بینی می شود امسال با سهولت بیشتر ثبت نام انجام شود.

معاون  آموزش ابتدایی از آموزش سواد رسانه ای و تفکر یارانه ای را مطرح کرد و افزود:  نباید برای هر مقوله یک کتاب تالیف کرد بلکه تمامی دروس در ارتقای سواد رسانه ای موثر هستند. 

او درباره نقد کتب درسی گفت: دوره حاکمیت کتب درسی به سر آمده است. باید آموزش ها تلفیقی باشد و بتوان تربیت متوازن را در دستور کار قرار داد.

معاون ابتدایی آموزش و پروش ادامه داد: کودکان در سنین مناسب باید تحت تعلیم قرار گیرند. اینکه کودکان را ایزوله بار بیاوریم درست نیست و باید به شکل مناسب آنها را تربیت کرد.

حکیم زاده درباره تزریق واکسن به معلمان تصریح کرد: وزیر آموزش و پرورش پیگیر تزریق واکسن معلمان است و امیدواریم در تابستان سالجاری تزریق برای این قشر از جامعه انجام شود.

او درباره دریافت وجه در فرایند ثبت نام مدراس گفت: دریافت وجه در زمان ثبت نام در مدارس دولتی ممنوع و در مدارس غیر دولتی بر اساس دستور العمل است.

او درباره طرح خشونت زدایی گفت: در بستر شاد و ... آموزش سواد رسانه ای در دستور کار قرارگرفته است.

حکیم زاده با بیان اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز سال گذشته ثبت نام کردند گفت: در این میام یک‌میلیون ۵۴۶ هزار در کلاس اول و جمعا ۸ میلیون ۴۸۳ هزار نفر در پایه ابتدایی ثبت نام کردند که در این بین بر اساس بررسی های انجام شده  ۲۱۰ نفراز تحصیل بازماندند. اغلب این بازمانده ها به دلیل نگرانی خانواده ها از شرایط کرونای بوده است. هرچند به باور بنده خانواده ها در حق این کودکان کوتاهی کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز