سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس یازدهم در گفتگو با برنا:

پشت سرمایه‌گذاری در ترکیه و امارات تنها یک ویرانه است/ چرا نتوانستیم بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری مولد در کشور ایجاد کنیم؟

۱۴۰۰/۰۸/۲۷ - ۰۵:۴۴:۴۸
کد خبر: ۱۲۶۲۱۷۵
پشت سرمایه‌گذاری در ترکیه و امارات تنها یک ویرانه است/ چرا نتوانستیم بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری مولد در کشور ایجاد کنیم؟
نماینده مجلس یازدهم درباره سرمایه‌گذاری در ترکیه و امارات گفت: چه ضرورتی دارد هموطن ما سرمایه‌اش را در یک موقعیت با ظاهر بزک کرده که پشت آن تنها یک خرابه هست، ببرد.

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا و سخنگوی کمیسیون اقتصادی در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: ترکیه و امارات با استفاده از تبلیغاتی که انجام می‌دهند جذابیت ایجاد می‌کنند و ما هم اگر یک دید کارشناسی داشته باشیم دو نکته وجود دارد که کنار هم ما باید به آنها توجه کنیم. نخست نقدینگی بسیار بزرگ، بی‌برنامه و سرگردانی در کشور است که هر از چندگاهی به سویی متمایل می‌شود و در هر موقعیتی به دلیل بی‌برنامگی متاسفانه جز خرابکاری عائده‌ای از آن نبردیم، این نقدینگی به سمت سوداگری مسکن، ارز و بورس می‌رود. 

او گفت: ما در داخل کشور نتوانستیم بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری مولد ایجاد کنیم که این نقدینگی می‌تواند یک سرمایه خوب و فرصتی برای اقتصادمان باشد تا بتوانیم آن را هدایت کنیم. اگر این اتفاق بیفتد و هموطن ما ببیند در داخل کشور شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و می‌تواند، سرمایه‌اش را به‌صورت امن به کار بیندازد، چه ضرورتی دارد سرمایه‌اش را در یک موقعیت با ظاهر بزک کرده که پشت آن تنها یک ویرانه هست، ببرد؟ موقعیتی که در آن نه راه بازگشتی وجود دارد و نه مولدی برای این‌که اتفاقی بیفتد. 

مرحبا افزود: من بیشتر از گلایه داشتن از سرمایه‌گذاری در  یک کشور بدون ثبات سیاسی و اقتصادی لازم، گلایه از این مسئله دارم که چرا نتوانستیم بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری مولد در کشورمان ایجاد و این سرمایه‌ها را هدایت کنیم؟

او تاکید کرد: ما در ابتدا باید این کار را انجام دهیم اگر جذابیتی در کشور ایجاد کنیم، اکثریت نخواهند رفت و ترجیح می‌دهند در کشور خود سرمایه‌گذاری کنند. باید به عنوان کسانی که برای اقتصاد برنامه‌ریزی می‌کنیم، این بسترها را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ 4

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز