سهم بخش کشاورزی از شرکت های دانش بنیان تنها ۴ درصد است

۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۱۶:۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۴۷۹۰۳۷
سهم بخش کشاورزی از شرکت های دانش بنیان تنها ۴ درصد است
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به سهم ۴ درصدی بخش کشاورزی از شرکت های دانش بنیان گفت: باید از ظرفیت این شرکت‌ها برای حوزه کشاورزی استفاده شود.

به گزارش برنا از مرکزی ، محمدجواد عسکری ظهر یکشنبه در گردهمایی کشاورزان و باغداران شهرستان ساوه گفت: سهم بخش کشاورزی از شرکت‌های دانش‌بنیان تنها چهار درصد است، این در حالی است که این میزان سهم در ایران با توجه به ظرفیت‌های اقلیمی و نیروی متخصص در حوزه کشاورزی ناچیز است باید تدابیری اندیشیده شود شاهد افزایش شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

وی افزود: ایران به دلیل برخورداری از اقلیم‌های مختلف، جایگاه ارزشمند و ممتازی در حوزه امنیت غذایی و تولید محصولات کشاورزی به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی ایران بزرگترین بخش خصوصی کشور است، گفت: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار بهره بردار در حوزه کشاورزی ایران فعالیت دارند و نقش ۲۵ درصدی در اقتصاد و ۳۵ درصدی در اشتغال کشور را دارند و با این وجود مشکلات و چالش‌هایی پیش رو در این خصوص داریم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای برطرف کردن چالش‌های حوزه کشاورزی باید زیرساخت‌ها در بخش کشاورزی شناسایی و تقویت شود، و نمایندگان مجلس نیز تلاش خواهند کرد چالش‌های حوزه کشاورزی قوانین کهنه را بروز رسانی کنند تا تولید بیشتر و با کیفیت با نگاه ارزآوری و اشتغال بیشتر در این بخش رقم بخورد.

عسکری گفت: به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با هماهنگی دولت مسیر توسعه بخش کشاورزی را دنبال خواهد کرد و حمایت جدی از تولیدکنندگان کشاورزی با بهره گیری از ایده‌های خلاقانه کشاورزان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: برای سرمایه گذاری در حوزه نهاده‌های دامی به منظور تولید غذای سالم و حفظ سلامت مردم مجلس شورای اسلامی اقدامات مؤثری انجام داده است چرا که امنیت غذایی و تولید غذای سالم مانع از هزینه کرد بالا برای درمان مردم خواهد شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: در حوزه امنیت غذایی و مباحث مربوط به مأموریت دولت، قوانین مناسبی تصویب و اعتبارات خوبی تخصیص داده شده و با استمهال وام‌ها و تلاش برای تأمین نهاده‌ها حمایت جدی از فعالان کشاورزی صورت گرفته است و فضایی در کشور ایجاد شده تا به توسعه پایدار در بخش کشاورزی دست پیدا کنیم.

وی گفت: برای حضور فعال بازارهای خارجی به حداقل رساندن بروکراسی‌های اداری برای تسهیل در امور کشاورزی و بهره گیری از ظرفیت و دانش فارغ التحصیلان کشاورزی از موضوعاتی است که مجلس دنبال می‌کند.

 

 

نظر شما