معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

لزوم آسیب‌شناسی فنی پروژه‌های عمرانی استان توسط نهادهای تخصصی

۱۳۹۹/۰۳/۱۸ - ۱۳:۳۱:۲۳
کد خبر: ۱۰۱۲۰۱۲
لزوم آسیب‌شناسی فنی پروژه‌های عمرانی استان توسط نهادهای تخصصی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر آسیب‌شناسی فنی پروژه‌های عمرانی استان توسط نهادهای تخصصی تأکید کرد و گفت: انجام کارهای علمی و تحقیقاتی به منظور افزایش طول عمر پروژه‌ها و پیشگیری از خسارت‌های ناشی از اجرای بی‌کیفیت آنها ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، جواد رحمتی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان شرقی، اظهار داشت: در حوزه اجرا و نگهداری از پروژه‌های عمرانی نیازمند اقدامات نوآورانه و متفاوت هستیم و نهادهای تخصصی باید به این موضوع توجه کنند.

وی با انتقاد از شیوه نگهداری از پروژه‌های راه‌سازی استان که عمدتاً به صورت چشمی انجام می‌شود، افزود: نگهداری از پروژه‌ها باید با ابرازهای دقیق فنی و روش‌های علمی صورت گیرد که آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرین باشد.

رحمتی همچنین پیشرفت خدمات آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان با ارزیابی عملکرد گذشته این آزمایشگاه را مورد تأکید قرار داد و گفت: تهیه بانک اطلاعاتی از نمونه‌های آزمایش شده و استفاده از آنها در پروژه‌های آتی می‌تواند از نظر مدیریتی راهگشا باشد.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور نیز در این جلسه از فعالیت 700 واحد محلی این آزمایشگاه خبر داد و گفت: تمامی این واحدها از طریق یک سامانه یکپارچه عمل می‌کنند.

سیدرضا حسینی با ابراز تاسف از افت دانش تخصصی در اجرای پروژه‌ها، گفت: در این شرکت به همت همکاران متخصص به پیوست شیت‌های آزمایشگاهی، برگ‌های تحلیلی نیز ارائه می‌شود تا با انتقال دانش و تجربه طراحی‌های بهتری در پروژه‌های آتی داشته باشیم.

در این جلسه حسن ربانی به عنوان مدیرکل جدید آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آذربایجان شرقی معرفی و از تلاش‌ها و خدمات علیرضا سورچی، مدیرکل پیشین این آزمایشگاه قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز