رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

کاهش قدرت کشندگی کرونا را تایید نمی‌کنیم

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۰۸:۴۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۱۵۰۹۰
کاهش قدرت کشندگی کرونا را تایید نمی‌کنیم
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت:کاهش قدرت کشندگی کرونا را تایید نمی‌کنیم و ویروس کرونا همچنان کشنده وخطرناک است .

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر صومی  با تاکید بر اینکه انتقال کرونا ویروس از طریق انسان اتفاق می افتد ودر هر مکانی که جمعیت زیاد باشد افزایش ویروس و بیماری نیز اتفاق خواهد افتاد افزود : بر اساس مجموعه مطالعات در استان حدود هشت تا ده درصد جمعیت آذربایجان شرقی تا پایان اردیبهشت ماه با کرونا مواجه بوده‌اند.

او ادامه داد: متاسفانه بعلت ازیاد مسافرتها دراستان آذربایجانشرقی ، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از اداره تا محیط کارگری و کسب وکار  ، وکم شدن حساسیت حدود 50 درصد مردم نسبت به مراعات نکات بهداشتی در طول یک ماه گذشته  باعث شده است که ویروس در کل جامعه در حال گسترش باشد .

او با اشاره به آگاه سازی جامعه در خصوص رعایت نکات بهداشتی توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد : از بعد رعایت بهداشتی ، اول آگاهی بعد تغییر نگرش وبینش ودر نهایت تغییر رفتار می باشد واگر توانستیم ویروس را زمین گیر بکنیم در نتیجه تغییر رفتار افراد جامعه خواهد بود .

صومی با اشاره به افزایش ملایم بیماران بستری در روزهای اخیر ادامه داد : بیشتر مبتلایان در دورهمی‌ها ، رفت و آمد به خانه‌ها وشرکت در مراسماتی مانند عروسی و عزا به کرونا مبتلا شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خاتمه سخنانش گفت:: در صورت ادامه روند گسترش بیماری از استاندار خواهش خواهیم کرد تا محدودیت‌ها را دوباره اعمال کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز