مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز:

مقابله با موج جدید شیوع ویروس کرونا با آمادگی و تجربه بیش تر

۱۳۹۹/۰۴/۱۷ - ۰۹:۰۶:۰۸
کد خبر: ۱۰۲۵۷۴۳
مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز گفت: با آمادگی و تجربه بیشتر به سراغ پیک دوم کرونا می‌رویم ولی هیچ آمادگی و تجهیزاتی به اندازه رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن کارایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمد حسین حسن زاده از آمادگی و تجهیز ستاد پیشگیری از کرونای شهرداری خبر داد و اظهار داشت: امروز نسبت به روزهای آغازین کرونا تجهیزات و معلومات بیشتر و بهتری داریم، آموزش رفتارهای بهداشت فردی داده شده و مردم بیشتر رعایت می کنند بنابر این انتظار داریم موج بعدی شیوع ویروس کرونا با رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن که تا شصت الی هفتاد درصد از انتقال بیماری پیشگیری می‌کند را نیز پشت سر بگذاریم.

او افزود: با توجه به همه گیری ویروس کرونا و علائم آن در همه دنیا ستاد پیشگیری از کرونا شهرداری تبریز همسو و همراه با دیگر دستگاههای متولی این فرضیه را مهم قلمداد میکنند که حتی نجات یک نفر هم مهم است و هیچ بیماری نباید بدون درمان رها شود.

رئیس ستاد پیشگیری از کرونای شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: سازمان ها و دستگاههای زیادی مسئول امر مقابله با شیوع ویروس کرونا هستند که مهمترین آنها وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی است که در این رابطه اداره کل سلامت و ستاد پیشگیری از کرونا شهرداری تبریز با تعامل تنگاتنگ با این مجموعه اقدامات ارزنده ای را انجام داده است.

او ادامه داد: علی رغم موارد ذکر شده در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، ضروری است از حضور در تجمعات و اماکن برگزاری مراسم عروسی، ترحیم، و دورهمی ها به طور جدی پرهیز نماییم و در چنین شرایط بحرانی با تصمیم گیری منطقی مرز بین حلاوت و تلخ کامی ابدی را از هم منفک نماییم و باور کنیم کرونا در کمین است.

حسن‌زاده  یادآور شد: پیرو بخشنامه های ابلاغی از روز ۱۵ تیر ماه ارائه هر نوع خدمات به کلیه متقاضیان و همشهریان که بدون ماسک به واحد های شهرداری مراجعه می‌کنند، ممنوع بوده و براین اساس درخواست می گردد جهت تسریع در ارائه خدمات و جلوگیری از اتلاف وقت و حصول نتایج بهتر موارد توصیه شده را به طور تمام وکمال جهت حفظ سلامتی خود و دیگران رعایت کنیم.

او ادامه داد: ستاد پیشگیری از کرونا مستقر در اداره کل سلامت وامور اجتماعی شهرداری تبریز همواره در کنار خدمات درمانی بهداشتی عموم مراجعین بیش از پیش با بهره گیری از کارشناسان متخصص و پزشکان مجرب در خصوص مقابله و مبارزه با ویروس کرونا آماده ارائه خدمات می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز