مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی خبر داد:

تفاهم‌نامه «حمایت از زنان آسیب‌دیده استان» منعقد شد

۱۳۹۹/۰۴/۲۲ - ۱۵:۴۱:۰۵
کد خبر: ۱۰۲۸۲۹۶
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی از انعقاد تفاهم نامه «حمایت از زنان آسیب دیده استان» میان دفتر امور زنان و خانواده استانداری و کانون وکلای دادگستری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رقیه صادق‌زاده گفت: این تفاهم‌نامه برای اولین بار در استان در راستای پیشگیری و منع تبعیض و خشونت علیه زنان و به منظور ایجاد و توسعه همفکری و همکاری های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جهت توسعه آگاهی و دانش عمومی منعقد شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه اغلب آسیب های زنان به دلیل ناآشنایی با قواعد و قوانین حوزه زنان و خانواده است، با تعامل و انعقاد تفاهم نامه با کانون وکلای دادگستری در خصوص حمایت از زنان، می توان  گام موثری در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی برداشت.

صادق‌زاده افزود: برنامه­ریزی و اجرای برنامه حمایت از زنان آسیب دیده استان از طریق عملیاتی سازی فعالیت های برنامه ملی منع تبعیض خشونت علیه زنان صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، تهیه پیشنهادهای اصلاحی و مشارکت در فرایند تدوین پیش نویس قوانین و مقررات مربوط به حمایت از زنان، برگزاری سمینار ها، دوره های تخصصی و کارگاه های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت برای عموم، اعلام نیاز به وکیل معاضدتی و یا داوطلب جهت مشاوره حقوقی به زنان آسیب پذیر و آسیب دیده از خشونت، مشارکت و پشتیبانی علمی و رسانه ای در برگزاری سمینارها، کنفرانس ها، نمایشگاه ها و کارگاه های تخصصی علمی، فرهنگی و آموزشی مشترک از مفاد این تفاهم نامه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز