رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز:

بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز محصول سیاست‌های کلان است

۱۳۹۹/۰۴/۲۴ - ۱۱:۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۰۲۹۱۳۱
بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز محصول سیاست‌های کلان است
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز، ساخت و سازهای غیر مجاز را محصول سیاست‌های کلان کشوری دانست و گفت: بخش عمده‌ای از ساخت و سازهای شهری از مجرای قانونی انجام نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی ، فریدون بابایی اقدم طی گفت و گویی  اظهار داشت: برای پیاده سازی قانونمندی و قانون پذیری در حوزه ساخت و سازهای شهری باید شهروندان را با خود همراه و همگام کنیم.

او ادامه داد: ما نتوانستیم روستاییان را در روستاهای خود نگه داشته و و اقتصاد آنها را تامین کنیم و همین امر موجب شده تا برخی از شهروندان از روستاها به سمت شهر کوچ کرده و در این محلات مستقر شده اند.

بابایی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اختلاف ارتفاع بین محلات شهری موجب اختلال در شبکه آبرسانی نیز می شود، گفت: مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب نیز با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرک‌ها، بافت‌های فرسوده و محلات حاشیه نشین بر شبکه توزیع نامتناسب آب در این مناطق اشاره داشته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: در برخی محلات مقدار مشخصی آب برای مصرف شهروندان در نظر گرفته شده که به مرور زمان احداث طبقات فوقانی موجب افزایش مصرف و کاهش میزان آب شده است.

او با اشاره به اینکه سایر دستگاه‌های اجرایی خواستار ممانعت شهرداری از ساخت و سازهای غیرمجاز هستند، گفت: دستگاه های خدمات رسان به شهرداری به دلیل اینکه مانع از ساخت و سازهای غیر مجاز نمی‌شود خرده می‌گیرند. دیگر ارگان ها نیز باید در کنار مدیریت شهری قرار گرفته تا باهم و با رسیدگی به دغدغه‌های شهری قدم های موثری برداریم.

بابایی اقدم ادامه داد: باید برای جلوگیری از این شرایط شهروندان را به سمت اخذ قانونی پروانه سوق داده و یا مسکن حداقلی ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به ضرورت همکاری شهروندان برای جلوگیری از این ساخت و سازها گفت: اگر همگامی شهروندان نباشد هیچ چیز امکان پذیر نیست و شهروندان هم باید بدانند که عواقب هر اتفاقی قطعا در ابتدا گریبانگیر خود آنها می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز