در دومین تور بازدید از پروژه های عمرانی مدیریت شهری تبریز؛

نمایندگان مجلس مهمان پروژه‌های عمرانی شهرداری شدند/ قول مساعد برای جذب منابع دولتی

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۰۸:۴۲:۰۶
کد خبر: ۱۰۳۴۶۰۷
نمایندگان مجلس مهمان پروژه‌های عمرانی شهرداری شدند/ قول مساعد برای جذب منابع دولتی
نمایندگان مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی از ۵ پروژه عمرانی کلان در سطح شهر بازدید کرده و از نزدیک در جریان پیشرفت این پروژه‌ها و مسائل و مشکلات پیش روی آن ها شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، احمد علیرضا بیگی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا میرتاج‌الدینی و روح‌الله متفکر آزاد به همراه رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و مدیران شهرداری تبریز از ۶ پروژه عمرانی مدیریت شهری در حوزه‌ های مختلف شهری بازدید به عمل آورده و از نزدیک شاهد روند اجرای کار و مسائل و مشکلات پیش روی آنها قرار گرفتند.

عتیق

بر اساس این گزارش، پروژه عتیق در بافت فرسوده مرکز شهر، یکی از مگاپروژه‌های مدیریت شهری تبریز در طرح بازآفرینی شهری است که مورد بازدید نمایندگان مجلس و اعضای شورا قرار گرفت. این پروژه  در بخش‌های مسکونی، خدماتی، تجاری و تفریحی مورد بازآفرینی قرار گرفته است و با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی انتظار می‌رود تا پایان سال جاری به صورت کامل در اختیار شهروندان قرار گیرد. پروژه عتیق ۱ و ۲ یکی از بزرگترین طرح‌های بازآفرینی شهری با کاربری تجاری، خدماتی و رفاهی است که با مساحت چهار هکتار و در هفت طبقه در خیابان‌های امام و شهید بهشتی واقع شده است. این پروژه در سال ۸۹ با تملک ۱۶۷ پلاک ثبتی در این محدوده آغاز به کار کرد. پروژه عتیق دارای ۵۳۹ واحد است که از این تعداد ۳۵۹ واحد تجاری و ۱۸۰ واحد خدماتی می‌باشد.

تعریض جاده آناخاتون-اسپیران

پروژه تعریض جاده آناخاتون-اسپیران دومین پروژه‌ای بود که مورد بازدید قرار گرفت. این پروژه یکی از پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز در سال ۹۹ است که با توجه به پیشرفت‌های عملیاتی حاصل‌شده پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد. حجم بالای تردد ماشین آلات سنگین حامل پسماندهای شهری در جاده آناخاتون - اسپیران، این مسیر را به یکی از جاده های خطرناک تبدیل کرده است که متاسفانه تعداد تصادفات رخ داده در آن نیز بالا است. پروژه تعریض جاده آناخاتون – اسپیران با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان با اجرای عملیات شانه سازی، زیرسازی و آسفالت به همت شهرداری منطقه ۶ و سازمان عمران شهرداری تبریز در حال اجرا است.

مرکز دفن پسماند

احداث مرکز دفن زباله‌های شهری  دیگر پروژه مورد بازدید نمایندگان مجلس و اعضای شورای بود که در راستای کاهش آثار سوء ناشی از پسماندهای شهری، تفاهم‌نامه مشترکی بین شهرداری تبریز و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا امضا شده است که بر اساس آن توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت. این اقدام در راستای گذر از روش‌های دفن سنتی زباله در تبریز و دفن پسماندهای شهری در سلول‌های مشخص با قابلیت کنترل شیرابه‌ حاصل از آنها و جلوگیری از تصاعد گازهای آلاینده در محیط شهر خواهد بود.

کانال دفع آب های سطحی انقلاب

کانال دفع آب های سطحی در خیابان انقلاب پروژه مهم دیگری بود که نمایندگان مجلس از نزدیک شاهد احداث آن شدند. پروژه مهم و زیرساختی دفع آب های سطحی کوی انقلاب با برآورد اولیه حدود ۵۰ میلیارد ریال توسط شهرداری منطقه ۱ تبریز اجرا می شود که در فاز اول با پیشرفت قابل توجهی مواجه و عملیات خاکبرداری و بتن ریزی انجام یافته و پس از عبور از فاز اول هم اکنون عملیات خاکبرداری در فاز دوم پروژه آغاز شده است. این پروژه در هدایت آبهای سطحی بالادست تا میدان چایی می تواند نقش مهمی ایفا کند و در هدایت و کنترل روان آبها در زمان جاری شدن سیل تأثیرات فراوانی خواهد داشت.

مسیر اتصال پارک پیوند به عینالی

و در نهایت پروژه احیاء مسیر ۷ کیلومتری پارک پیوند به ایستگاه شماره ۲ تله کابین آخرین مقصد نمایندگان مجلس برای بازدید بود. این پروژه که با توجه به برنامه‌ریزی سال ۹۹ و اعلام شهردار تبریز مبنی بر سال فضای سبز توسط شهرداری تبریز آغاز شده است. اقدامات اولیه در این راستا توسط منطقه یک کلید و سازمان عون ابن علی جهت احیای مسیرهای مهم ارتباطی، پارک پیوند به ایستگاه شماره ۲ تله کابین و ایجاد فضاهای زیبا و سرسبز در کناره‌های این پروژه فاز عملیاتی آن آغاز شده است. با توجه به اینکه این مسیر از طبیعت بکر و زیبای عینالی و منطقه جنگلکاری شده عبور می کند، اصلاح و آسفالت آن از جمله طرح‌های عمرانی و اقداماتی است که در رونق و توسعه صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذار در این تفرجگاه موثر خواهد بود.

نمایندگان مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی از نزدیک روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر را مورد بررسی قرار داده و پس از شنیدن گزارش شهردار و مدیران شهری تبریز، در جریان مسائل و مشکلات این پروژه‌ها قرار گرفته و در نهایت قول همکاری با مدیریت شهری در جهت جذب اعتبارات دولتی را دادند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز