معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی:

فرماندار، نماینده عالی دولت و پاسخگوی مردم نسبت به عملکرد دستگاه‌هاست

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۹:۳۴:۴۷
کد خبر: ۱۰۵۵۲۹۱
فرماندار، نماینده عالی دولت و پاسخگوی مردم نسبت به عملکرد دستگاه‌هاست
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان، پاسخگوی مردم نسبت به عملکرد دستگاه‌های اجرایی است و بر این اساس وظیفه سیاست‌گذاری، راهبری، نظارت و هماهنگی میان دستگاه‌ها و ادارات شهرستان را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، علیار راستگو در جلسه شورای اداری شهرستان شبستر، افزود: فرمانداران وظایف اجرایی ندارند، بلکه به عنوان سیاست‌گذار، ناظر و هماهنگ‌کننده دستگاه‌ها عمل می‌کنند و باید به طور مستمر، گزارش عملکرد تمام ادارات شهرستان را رصد کنند.

وی، عدم نظارت دقیق بر دستگاه‌ها را یکی از مشکلات مهم در اداره امور برشمرد و خاطرنشان کرد: این امر ناشی از عدم آشنایی با قانون است، چرا که قانون فرماندار را موظف کرده است که بر عملکرد همه دستگاه‌های شهرستان نظارت کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه وحدت و همدلی تنها راه ایستادگی در برابر زورگویی‌های دشمنان است، افزود: وظیفه مدیران اجرایی در شرایط کنونی، جدیت در مسیر خدمت‌رسانی به مردم و تلاش برای حل مشکلات اقتصادی است.

وی همچنین برنامه‌ریزی برای مدیریت بحران‌ها و حوادث را از مهم‌ترین وظایف فرمانداران برشمرد و گفت: تمام دستگاه‌ها باید همکاری لازم را با فرمانداری داشته باشند.

راستگو با اشاره به برخی از ظرفیت‌های شهرستان شبستر در حوزه تولید، صنعت و فرهنگ، گفت: شبستر دیار ادیبان، صنعت‌گران و تولیدکنندگان است و وجود خوش‌فکر و سخت‌کوش که با تمام امکانات و توان خود به فکر تحول هستند، زمینه را برای توسعه هرچه بیشتر این شهرستان فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان شبستر با بهره‌مندی از انسان‌های بزرگ و خیرخواه، از جمله شهرستان‌های پیشتاز در بحث مدرسه‌سازی و امور خیرخواهانه است .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با معرفی حسین عبداللهی به عنوان فرماندار جدید شبستر، از خدمات حسن مستفید، فرماندار پیشین این شهرستان که به افتخار بازنشستگی نائل آمده است قدردانی کرد و در توصیه‌ای به فرماندار جدید گفت: نقش و جایگاه دولت را نزد خود و دستگاه‌های اجرایی حفظ کنید.

ایجاد همکاری و مودت بین تمام ادارات، خودداری از ورود به مسائل حاشیه‌ای که هیچ سودی برای مردم ندارد، تبیین مسیر توسعه شهرستان، ارزیابی مستمر مدیران دستگاه‌های اجرایی، پشتیبانی قوی از ادارات شهرستان، نگاه سیستمی و توسعه‌ای به مسائل و اتخاذ تصمیمات بر اساس کارشناسی از دیگر توصیه‌های راستگو به فرماندار جدید شبستر بود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز