شهردار تبریز:

پارک باغشمال با کاربری‌های عمومی احداث می‌شود

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۳:۲۰:۵۶
کد خبر: ۱۰۵۸۹۴۷
پارک باغشمال با کاربری‌های عمومی احداث می‌شود
شهردار تبریز گفت: پارک باغشمال، پارکی عمومی خواهد بود و تنها به یک کاربری خاص اختصاص داده نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین‌باهر در نشست تعیین کاربری ۹ سالن موجود در فضای پارک در حال احداث باغشمال که با حضور اعضا کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز برگزار شد، افزود: از هنرمندان چندین رشته  نیز دعوت کردیم تا پیشنهادات خود را جهت استفاده بهینه از فضاهای پارک مطرح کنند.

او با قدردانی از فعالیت و تلاش شورای اسلامی شهر و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی این شورا یادآور شد: عملیات احداث پارک باغشمال بعد از تحویل قطعی آن قریب به دو ماه است که آغاز شده است.

شکور اکبرنژاد رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این نشست با قدردانی از زحمات شهردار و مجموعه تلاشگران منطقه ۳، گفت : باید بحث گردشگری و گردشگر پذیری و مسائل فرهنگی را در احداث پارک و کاربری سالن های موجود، لحاظ کرده و وضع موجود را با کمترین تغییرات به عنوان  مطلوب ترین و مفید ترین کار اجرا کنیم.

غلامحسین مسعودی ریحان عضو شورا و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز نیز اجرای پروژه مطابق نظرات کارشناسی را، از امتیازات مثبت پروژه دانسته و گفت: باید با استفاده از نظر کارشناسان آمیزه ای از سنت و مدرنیته، در این پارک به وجود آوردیم.

در ادامه این جلسه شهردار منطقه ۳ تبریز هم چگونگی و مراحل و مشکلات موجود در روند تملک قطعه زمین پارک باغشمال را برای حاضران جلسه توضیح داد و گفت: سعی کردیم با مرمت و بازسازی سالن های مورد استفاده ارتش در این فضا، با هدف صرفه جویی در هزینه ها و کوتاه کردن زمان احداث پارک، اقدام کنیم.

داوود طالب نژاد ادامه داد: در عملیات احداث پارک باغشمال در قدم اول سعی کرده ایم، درختان موجود را نگهداری کنیم و بعد از آن نیز اجرای تاسیسات شبکه آب خام را برای آبیاری فضای سبز را شروع کرده ایم تا به امروز ۹۰۰ متر لوله گذاری از جنس پلی اتیلن در این راستا انجام گرفته که در نهایت قرار است به طول ۴ کیلومتر لوله گذاری برای آبیاری شبکه آب خام پارک اجرا شود.

در ادامه نشست، کارشناسان کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز هر کدام نکته نظرات خود را مطرح کردند که از آن جمله می توان به ورود و خروج آسان به پارک، غلبه فضای سبز بر سازه و پرهیز از سازه بیشتر، موقعیت آفرینی برای هنرمندان هنرهای مختلف، امکان آفرینی برای ایجاد تماشاخانه و تئاتر و نمایشگاه، معرفی برندهای فرهنگی ومیراث معنوی شهر، راه اندازی سینماهای کوچک، موزه ها، و محلی برای شناساندن عاشیق و موسیقی عاشیقی، پارک هنر و ... اشاره کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز