صعود ۶ پله‌ای دانشگاه تبریز در طرح ارتقای دانشگاه‌های منتخب به تراز بین المللی

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۴:۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۰۸۳۹۴۹
صعود ۶ پله‌ای دانشگاه تبریز در طرح ارتقای دانشگاه‌های منتخب به تراز بین المللی
دانشگاه تبریز در بین مراکز منتخب پروژه ملی اقتصاد مقاومتی "ارتقا پنج دانشگاه و پنج واحد پژوهشی برتر کشور به تراز بین المللی" جایگاه هفتم را به‌دست آورد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی،معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: بر اساس امتیازهای ارزیابی عملکرد سال ۹۸ دانشگاه تبریز در بین ۱۷ دانشگاه منتخب این طرح، در کل جایگاه هفتم را کسب کرده است.

اصغر عسگری تاکید کرد: دانشگاه تبریز در این ارزیابی با کسب ۱۴٫۹ امتیاز در بخش پژوهش، هشت امتیاز در حوزه آموزش، ۵٫۵ امتیاز در بخش پشتیبانی و در کل با کسب ۲۸٫۴ امتیاز با شش پله صعود نسبت به ارزیابی قبلی، رتبه هفتم را بدست آورده است

وی یادآور شد: در این ارزیابی، دانشگاه تبریز در بخش "پژوهش" رتبه پنجم، "پشتیبانی پژوهشی" جایگاه ششم و در بخش "آموزش" رتبه دهم را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه تبریز همچنین بر اساس امتیازهای ارزیابی عملکرد سال 98 در بین 17 مرکز منتخب این طرح در بین دانشگاه‌های شهرستانی رتبه اول و در بین دانشگاه‌های جامع جایگاه دوم را بهگدست آورده است، گفت: در این ارزیابی، دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران و علم و صنعت به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

طرح ارتقای پنج دانشگاه و پنج پژوهشگاه برتر کشور به تراز بین المللی، به‌عنوان یک طرح ده ساله، از شهریور ماه سال1396 و با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور در قالب یکی از بخش‌های پروژه ملی اقتصاد مقاومتی در دستور کار معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است که هدف نهایی آن حمایت ویژه از دانشگاه‌های منتخب نهایی و قرارگرفتن آن‌ها در جمع 200 دانشگاه برتر دنیا است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز