فرمانده قرارگاه های عملیاتی مناطق ۱۰گانه مبارزه با کرونا:

شهرداری خود را در کنار کادر بهداشت و درمان می‌داند/ اولویت اصلی شهرداری مبارزه با کرونا است

۱۳۹۹/۰۸/۲۷ - ۱۰:۴۹:۱۷
کد خبر: ۱۰۸۹۰۶۵
شهرداری خود را در کنار کادر بهداشت و درمان می‌داند/ اولویت اصلی شهرداری مبارزه با کرونا است
فرمانده قرارگاه های عملیاتی مناطق ۱۰گانه مبارزه با کرونا گفت: به شهرداران مناطق ابلاغ شده اولویت اصلی کاری شهرداری مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال این ویروس است.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، رسول موسایی با اعلام این مطلب گفت: شهرداری تبریز به عنوان رئیس قرارگاه عملیاتی شهرستان تبریز خود را در کنار کادر بهداشت و درمان می داند و بر همین اساس اقدام به ایجاد قرارگاه های عملیاتی در مناطق ده‌گانه کرده است.

او افزود: شهرداری بر اساس ابلاغیه ستاد مقابله با ویروس کرونا در دو محور سلبی و ارشادی اقدامات خود را سازمان دهی کرده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مناطق ۱۰ گانه مبارزه با کرونا شهرداری تبریز با بیان اینکه در هر منطقه ۵ اکیپ گشت برای نظارت بر اجرای محدودیت های ابلاغ شده برای گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ بعد از ساعت ۱۸ نظارت می کنند گفت: این اکیپ ها از  نمایندگان نیروی انتظامی، بسیج، فرمانداری، مجموع امور صنفی و پرسنل شهرداری تشکیل شده که در روزهای اول تنها به تذکر ارشادی اکتفا کردند و از روز یکشنبه در صورت تکرار و بی توجهی به ابلاغیه ها اقدام به پلپ واحدهای صنفی خواهند کرد.

موسایی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ دستگاه خودرو مجهز به سیستم صوتی در معابر و محلات اقدام به انتشار پیام های هشدار می کند که در صورت نیاز در آینده نیز تعداد این خودرو ها بیشتر می شود.

او گفت: در بخش دوم نیز شهرداری با نصب بیش از ۱۰۰ بنر و بیلبورد در نقاط مختلف شهر پیام های مرتبط با حفظ فاصله اجتماعی، رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را منتشر کرده است.

قائم مقام شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت اتفاده از ماسک در شهر گفت: به شهرداران مناطق ابلاغ شده است که توزیع و فروش ماسک و موارد ضدعفونی در شهر سد معبر محسوب نمی شود. بر این اساس با فروشندگان مواد ضدعفونی و ماسک برخورد نخواهد شد.

موسایی در ادامه به محدودیت های موجود در میادین میوه و تر بار اشاره کرد و اظهار داشت: در ورودی میادین میوه و تره بار از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری خواهد شد. در صورتیکه در میادین میوه و تره ازدحام جمعیت باشد از ورود افراد به این میادین جلوگیری می شود.

او با اشاره مشکلات موجود در آرامستان وادی رحمت گفت: محدودیت هایی در این آرامستان اتخاذ و اطلاع رسانی شده است. از شهروندان می خواهیم این محدودیت ها را رعایت کنند.

موسایی با تاکید بر اینکه شهرداری بر این باور است که داشتن شهر توسعه یافته بدون انسان های سالم ممکن نیست گفت: مشکل شیوع ویروس کرونا و مقابله با آن وظیفه تمام دستگاه ها است و تنها شبکه بهداشت و درمان نمی تواند با آن مقابل کند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مناطق ۱۰ گانه مبارزه با کرونا ضمن قدردانی از همکاری شهروندان با عوامل بهداشت و درمان و شهرداری اظهار داشت: امیدواریم با کمک یکدیگر بتوانیم زنجیره انتقال ویروس را کنترل کنیم.

او در بخش پایانی سخنانش با اشاره به فعالیت پرسنل شهرداری گفت: زمان ارائه خدمات شهرداری تبریز به منظور جلوگیری از ازدحام مراجعین تا ساعت ۱۶ تمدید شده و کارکنان نیز به صورت شیفتی در محل کار خود حاضر خواهند شد.

موسایی ادامه داد: از پرسنلی که دارای بیماری های زمینه ای مانند سرطان یا دیابت هستند و خانم های باردار خواسته شده به صورت دورکاری به انجام وظیفه بپردازند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز